۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۹۸۰
آیت الله طبرسی:

طرح امنیت اجتماعی نیاز حکومت اسلامی و خواسته متدینان جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مقابله با پدیده بدحجابی نباید مقعطی باشد، گفت: متأسفانه مسؤولان در برخورد با این معضل اجتماعی به صورت هدفمند برنامه‌ریزی نمی‌کنند و تنها در مقاطعی خاص به مقابله با این معضل اجتماعی می‌پردازند.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان به برگزاری مراسم باشکوه اعتکاف در استان اشاره کرد و با‌ بیان این که مراسم معنوی اعتکاف دوره کوتاه مدت خودسازی و رفع بدی‌ها است، گفت: اعتکاف نبردی با غرور، غفلت، رفع عیوب و خودمداری بوده و فرصتی برای عبادت و بریدن از دنیا است.

وی با بیان این که اعتکاف، تلاش و کوششی است تا انسان گرفتار مسائل روزمرگی از فضای دل مشغولی هایش بیرون آید و به سوی خدای خویش رجعت کند، یادآور شد: اعتکاف گریز از لذت جویی و هرگونه لذت ها و بریدن و دوری جستن از دنیا و رسیدن به معبود است.

امام جمعه ساری با بیان این که انسان خداجوی در جستجوی فرصتی برای قرب خداوند است، بیان داشت: انسان خود را به جریان عظیم اعتکاف می افکند تا رضایت پروردگارش را حاصل کند و در این ایام روحانی از دنیا بریده به حریم امن مسجد که خانه خداست پناه برده و کلامی غیر از ادعیه و نماز و قرآن بر زبانش جاری نمی شود.

نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به اهمیت عبادت در خودسازی و تذهیب نفس انسان، گفت: اعتکاف در ادیان مختلف و به اشکال متنوع وجود داشته است و در دین اسلام نیز به شکل کامل تر در ایام البیض (در ماه رجب) برگزار می شود.

آیت الله طبرسی با تشکر از مسؤولان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: خوشبختانه این سنت حسنه اسلامی هر سال با شکوه و عظمت خاصی در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان ساری در حال برگزاری است.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود به در پیش بودن سالروز شهادت حضرت زینب(س) اشاره کرد و با بیان این که این بانوی بزرگ اسلام نیز همانند حضرت فاطمه(س) نقش مؤثری در پاسداری از اسلام ناب ایفا کرد، ادامه داد: زینب کبری، زهرای ثانی بود و بدون این بانوی بزرگوار، اسلام مفهوم واقعی خود را از دست می داد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که حضرت زینب(س) شریک امام حسین(ع) در قیام حسینی بود، گفت: همان گونه که حضرت زهرا(س) امامت را از چنگ قوم بنی ساعده نجات داد فریاد زینب(س) نیز ولایت و امامت را زنده کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، خطبه‌های زینب(س) را تکمیل‌کننده حرکت ولایت‌مداری حضرت زهرا دانست و خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) نیز یکی از بانوان برجسته، شجاع و قهرمان در پایداری مقوله ولایت بوده است.

امام جمعه ساری، سیره اخلاقی، اعتقادی و مکتبی حضرت زینب(س) را بهترین الگو برای جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز بانوان جامعه اسلامی باید شخصیت هایی همچون حضرت زهرا وحضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که امروز نظام سلطه به دنبال حذف فرهنگ فاطمی و زینبی از جامعه اسلامی است، گفت: آنها تلاش می کنند، الگوهای هالیوودی را جایگزین الگوهای اصیل دینی ما کنند و ترویج سینما به جای مسجد را در دستورکار خود قرار داده اند.

امام جمعه ساری در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به آغاز طرح امنیت اجتماعی به طور همزمان در سه استان کشور، گفت: متأسفانه این طرح که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده بود، 15 سال مسکوت ماند و به طور مستمراجرا نمی شد.

نماینده مردم مازندران درمجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که رواج بی عفتی و بی حجابی ترفند دشمنان نظام برای تضعیف اعتقادات دینی در سطح جامعه است، گفت: امروز دنیای غرب استراتژی سازمان یافته ای را برای ترویج بی بند و باری درجوامع اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران در اختیار دارد.

امام جمعه ساری، ریشه کنی بد‌حجابی و بی عفتی را یک وظیفه و تکلیف مهم در کشور دانست و با تأکید براین که آحاد جامعه به ویژه مسؤولان در این خصوص وظیفه سنگینی برعهده دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم همه دغدغه های موجود هنوز طرح مدون و مشخصی در خصوص مقابله با پدیده بدحجابی در کشور تدوین و اجرا نشده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مقابله با پدیده بدحجابی نباید مقعطی باشد، ادامه داد: متأسفانه مسؤولان در برخورد با این معضل اجتماعی به صورت هدفمند برنامه‌ریزی نمی‌کنند و تنها در مقاطعی خاص به مقابله با این معضل اجتماعی می‌پردازند.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی نیاز حکومت اسلامی و خواسته متدینان جامعه است، تصریح کرد: باید با حمایت قاطع از اجرا کنندگان این طرح آنها را در انجام وظایفشان دلگرم کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به مسأله کشاورزی اشاره کرد و با بیان این که نباید به بهانه خشکسالی و گرمای هوا به دنبال واردات رویم، ادامه داد: مسؤولان ارشد دولت و استان باید فکری برای رفع مشکلات خشکسالی در اراضی شالیزاری استان در فصل زراعی برنج کنند./950/پ201/س
ارسال نظرات