۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۰۷۰۳۷
استاد حوزه و دانشگاه:

نسخ ارزش‌های دینی مهم‌ترین هدف فرقه‌های ضاله است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با هشدار نسبت به گسترش فعالیت های فرقه های انحرافی و نوظهور گفت: نسخ ارزش های دینی و بی هویت کردن نسل جوان مهم ترین هدف گروه های ضاله است.
فرقه هاي ضاله
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسین آلست، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در همایش جریان شناسی نحله های انحرافی که در شهرستان تاکستان برگزار شد، به بیان نحوه تشکیل فرقه ها و نحله های انحرافی پرداخت و گفت: بشر همیشه و در همه حال به دنبال یک پایگاه معنوی بوده و این یک امر فطری است.

حجت الاسلام حسینی اَلست افزود: اروپایی ها از قرن پانزدهم به بعد تلاش کردند که مسیحیت و کلیسا را از زندگی مردم حذف کنند و تلاش های بسیاری کردند که بشر را از خدا، معنویات، دین و مذهب دور نمایند و در این میان مسیحیان دیندار و متدین مقاومت می کردند و اجاز نمی دادند اعتقاداتشان به راحتی از بین برود.

وی اضافه کرد: اروپایی ها به منظور این‌که دین خواهی و معنویت‌خواهی را در نظر مردم اشباع کنند، انواع و اقسام فرقه ها و گروه های منحرف را تأسیس کردند که هر کدام از این فرقه ها افکار و عقاید به خصوصی داشت، اروپایی ها این فرقه ها را به آرامی و در بین افرادی که به دنبال معنویت و خدا بودند رواج دادند تا از این راه‌ خدا و مسیحیت و کلیسا فراموش شود.

این استاد حوزه و دانشگاه به ترویج این فرقه‌ها در ایران اشاره کرده و گفت: آمریکایی ها در وارد کردن این فرقه ها به جامعه ایران با مسائلی مانند اعتقاد مردم به اسلام و قرآن و ائمه معصومین(ع) و ولایت فقیه مواجه هستند و مردم ما اجازه نمی دهند که اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی آنها به بازی گرفته شود، آنها تصور می کنند همان‌گونه که در اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر این نقشه شوم عملی شد، به طور قطع در ایران نیز به اجرا در خواهد آمد، همه تلاش های کشورهای غربی هم این است که ایران را از مذهب و معنویت جدا کنند، چرا که اگر این امر صورت گرفته و دینداری در سطح جامعه از بین برود، مساجد به تعطیلی کشانده شده و قرآن و ائمه معصومین(ع) از اذهان مردم پاک می‌شو‌د.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: فرقه‌های ضاله در آمریکا و اروپا و با اهداف مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تولید شده و برای کشورهای مختلف صادر می شود؛ اگر کمی در افکار و عقاید این فرقه ها دقت و مطالعه کنیم درخواهیم یافت که هیچ گونه منطق و استدلالی در آنها وجود ندارد و یک ویژگی مشترک در همه آنها به چشم می خورد و آن دعوت جوانان به آزادی جنسی و بی و بند و باری است و فقط از طریق لاابالی گری و برگزاری مجالس رقص و عیش و نوش قصد دارند که جوانان را به سوی خود جذب کنند.

وی در ادامه، شیطان پرستی را یکی از فرقه های ضاله دانست و اظهار داشت: شیطان پرستی یکی از فرقه هایی است که از قرن نوزدهم به بعد از سوی آمریکا و اروپا به وجود آمده و به کشورهای مختلف عرضه شد تا از این راه هیجان های دوران جوانی را کنترل کند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اساس و بنیاد این فرقه این است که شیطان مظهر قدرت است و افرادی هم که به این فرقه ها می پیوندند به تاریکی و رنگ مشکی علاقه شدیدی دارند و اعتقاد دارند که هر کس بتواند خود را به شیطان نزدیک کرده و به بارگاه او راه پیدا کند، آزاد می شود و بر جهان چیره می شود.

وی با اشاره به این که یکی از شعارهای آنان؛ عمل بر خلاف عقل است و هر کاری که بر خلاف عقل و منطق صورت گیرد مورد توجه شیطان بوده و باعث نزدیکی فرد به شیطان می شود، گفت: اعضای این فرقه اعمالی را مرتکب می شوند که نه تنها مسلمانان، بلکه حتی غیرمسلمانان نیز از این اعمال بیزار بوده و از آن وحشت دارند و خوشبختانه این فرقه در ایران پیروی ندارد و ویژه کشورهای اروپایی و آمریکا است.

این کارشناس مذهبی در ادامه سخنان خود به بیان چگونگی تأسیس فرقه ضاله وهابیت پرداخته و گفت: عده ای از علمای اهل سنت که در حدود 11 قرن پیش و همزمان با خلفای عباسی زندگی می کرده و مذهب حنبلی نیز داشته اند، افکار و عقاید و کینه توزی خاصی را نسبت به ائمه معصومین(ع) و علویان و حرمت زیارت قبور این بزرگواران و شفاعت خواستن از آنان داشته اند و هرکه این امور را مرتکب می شد به بدعت گذاشتن در دین محکوم و سزایش جز مرگ چیز دیگری نبود.

وی افزود: حدود صد سال پیش در یکی از شهرهای عربستان فردی به نام عبدالوهاب زندگی می کرد که از اهل سنت و از فرقه حنبلی ها بود؛ عبدالوهاب فرزندی داشت به نام محمد که برخی از دروس مقدماتی حوزوی را نزد پدرش آموخت و در جوانی به علت سرکشی و تمرد از پدر و توهین به خلفای راشدین و بزرگان اهل سنت، از دیار خود اخراج شده و سال های متمادی را در شام و بغداد و ترکیه و برخی از شهرهای ایران کسب علوم حوزوی کرده و به زبان های عربی، ترکی و فارسی تسلط کامل پیدا کرد.

حجت الاسلام حسینی، دولت انگلیس را عامل تأسیس و ترویج فرقه ضاله وهابیت معرفی کرد و گفت: فردی به نام هِنفِر که رییس کمپانی هند شرقی بود، دروس حوزوی را فرا گرفته بود و او نیز به کشورهای ایران، عراق و ترکیه مسافرت کرده و به زبان های فارسی، عربی و ترکی تسلط کامل داشت، او در شهر بصره و در یک کارگاه نجاری با محمد بن عبدالوهاب آشنا می شود و به این نتیجه می رسد که افکار و عقاید او با افکار و عقایدی که دولت انگلیس دنبال می کند، مطابقت دارد.

وی اضافه کرد: به همین علت تلاش‌های گسترده‌ای را به منظور هم سو‌کردن افکار و عقاید او با افکار دولت انگلیس انجام داد و در نهایت با پیشنهاد هِنفِر، محمد بن عبدالوهاب فرقه ضاله وهابیت را تأسیس کرد و اساس اعتقادات این فرقه حرمت زیارت قبر مطهر پیامبر اکرم(ص)و طلب شفاعت از آن حضرت و حرمت استفاده از مهر و حلال‌بودن ریختن خون شیعیان است./950/پ202/س

ارسال نظرات