۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۰۷۱۵۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

عملکرد روحانیت در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی افتخارآمیز است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که حضور روحانیت در بخش‌های مختلف این سازمان رونقی خاص به برنامه های این مجموعه دینی داده است، گفت: عملکرد روحانیت در عرصه های مختلف نظام اسلامی مایه مباهات است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در دیدار رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان با امام جمعه رشت با گرامیداشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و با بیان این که این مجموعه دینی از ابتدای تأسیس تاکنون همه توان خود را در جهت تقویت ارزش‌های دینی در جامعه به کار گرفته است، گفت: خوشبختانه فعالیت‌های دینی و فرهنگی این سازمان توانسته بخشی از خلأ دینی و فرهنگی را که در جامعه احساس می‌شد، پر کند.

وی با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی توانسته موفقیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف کسب کند، افزود: این سازمان به عنوان پرچمدار اصلی عرصه تبلیغ دینی در کنار حوزه‌های علمیه قدم‌های مؤثری را در جهت نهادینه‌کردن فرهنگ ناب اسلامی در سطح جامعه برداشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که البته هنوز این سازمان با نقطه مطلوب فاصله دارد، تصریح کرد: اجرایی‌شدن همه اهداف و برنامه‌های این مجموعه دینی و فرهنگی نیازمند حمایت بیشتر مسؤولان دارد.

حجت الاسلام یاری با بیان این که امروز تبلیغ دینی و ارزش‌های اسلامی یک تکلیف و وظیفه همگانی است، افزود: در شرایطی که با هجمه‌های گسترده غرب روبه‌رو هستیم باید فعالیت‌های دینی به گونه هدفمند دنبال شود تا تأثیرگذاری خود را دو چندان کند.

وی با اشاره به این که ورود در عرصه تبلیغی نیازمند ابزار و امکانات مورد نیازاست، تصریح کرد: نمی‌توان بدون مجهز شدن به سلاح مناسب وارد میدان تبلیغ شد، چون امروز دشمنان اسلام از امکانات تبلیغاتی مدرن و گسترده ای در جهت تبلیغ اندیشه های انحرافی بر عهده دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود با بیان این که حضور روحانیت در بخش های مختلف این سازمان رونقی خاص به برنامه های این مجموعه دینی داده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه عملکرد روحانیت در عرصه های مختلف نظام اسلامی مایه مباهات است.

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که تبلیغ اسلام ناب محمدی از زیباترین و متعالی ترین ‏مأموریت هایی است که روحانیان برعهده دارند، گفت: ‏روحانیان باید با آموزش روش های تبلیغی و آشنایی با مهارت های آن در تبلیغ معارف دینی ‏کوشا باشند.

وی با اشاره به ‏رسالت خطیر مبلغان دینی در عرصه حاضر افزود: مبلغان مذهبی در خط مقدم مقابله با تهاجم های بیگانگان علیه انتقادات مذهبی ‏قرار دارند و در این راستا استفاده از مبلغان دینی در فراگیری احکام و مسائل شرعی امری ‏واجب و ضروری است. ‏

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، به کار‌گیری ابزارهای جدید در مسأله تبلیغ را مهم ارزیابی کرد و گفت: تبلیغ به روش‌های سنتی در عصر حاضر کار بسیار دشواری است.

حجت الاسلام یاری بیان داشت: امروز تشکل و تشخص تبلیغی به شکل جدید برای افکار عمومی ضروری است و هزاران رسانه خبری در حال تبلیغ و فعالیت هستند که کارشناسان تبلیغی دینی نیز باید با فنون جدید تبلیغ به مقابله بپردازند.

وی، با بیان این که تبلیغ یک تخصص است، گفت: به‌روز‌کردن اطلاعات و ابزار تبلیغات دینی و نقد مستمر فعالیت‌ها از شیوه‌های کارآمد تبلیغات دینی است.

حجت الاسلام یاری با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد انحراف در مبانی دینی گفت: در عصر حاضر پاسخ به شبهات نیازمند کسب مهارت های مختلف است و اگر مبلغ بخواهد در همه بخش‌ها پاسخ‌گو باشد باید همه مهارت‌ها و علوم آن را فرا بگیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در بخش پایانی سخنان خود از فعالیت تبلیغی بیش از 130 مبلغ در مناطق روستایی و محروم استان خبر داد وگفت: خوشبختانه میزان تقاضای مردم به منظور اعزام روحانی در روستاها هر سال افزایش می‌یابد.

وی، برگزاری طرح تربیت خطیب، آسیب‌شناسی و شبهه‌شناسی دینی، انتخاب کانون مداحان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آنها را از ‌فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در سال گذشته اعلام کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات