۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۰۷۳۱۰
قائم مقام وزیر ارشاد خبر داد؛

منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور تبیین می‌شود

خبرگزاری رسا - قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نخستین منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور در استان آذربایجان شرقی تبیین می شود.
حجت‌الاسلام حميد محمدي، مشاور وزير ارشاد در امور قرآني و رئيس مرکز هماهنگي،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید محمدی، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در همایش تبیین منشور توسعه فرهنگ قرآنی در تبریز اظهار داشت: آذربایجان شرقی یکی از سه قطب مهم قرآنی کشور محسوب می شود، از این رو نخستین منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور در این استان تبیین می‌شود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ قرآنی با بهره‌مندی از ابزارهای کارآمد و به روز خاطر‌نشان کرد: اگر نگرش متولیان امور فرهنگی کشور، قرآنی و الهی باشد، بسیاری از معضلات اجتماعی، اخلاقی و اجتماعی مرتفع خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی با بیان این‌که کار فرهنگی تنها بر عهده مسؤولان ارشد نیست، گفت: هر مسؤول و کارمندی که در نظام اسلامی خدمتگزار ملت است، در هر جایگاه و نقشی که بر عهده دارد، بایستی در توسعه فرهنگ و مفاهیم ارزشمند قرآنی تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: شناخت و معرفت قرآنی، ایمان به قرآن و رفتار قرآنی سه ضلع مثلث توسعه فرهنگ قرآنی است که همگان در تحقق این سه امر رسالتی خطیر بر عهده داریم، هدف از نزول قرآن نیل به انسانیت و کرامات انسانی و کسب معارف الهی است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر پیوست فرهنگی طرح ها و پروژه‌ های کشور اظهار داشت: هم اکنون این موضوع را در پروژه‌ ها و طرح های نظامی و صنعتی دنبال می کنیم.

همچنین میکائیل جمال ‌پور، مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به رویکرد قرآنی نهادهای فرهنگی و آموزشی استان اظهار داشت: ترویج معارف قرآنی ضامن اجرای احکام الهی و نشاط معنوی در جامعه است.

گفتنی است، این همایش یک روزه با حضور بیش از 200 نفر از مدیران و مسؤولان میانی و پایه ای استانی با هدف ارتقای فرهنگ قرآنی در نهادهای دولتی برگزار شد./935/پ202/س
ارسال نظرات