۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۰۷۴۰۲
حجت الاسلام طائب:

شیعه هویتش در ولایت و حجت زمانش است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شیعه هویتش در ولایت و حجت زمانش است، گفت: زمانی که فردی با حجت زمان زاویه پیدا کند به راحتی کنار گذاشته می‌شود.
حجت الاسلام مهدي طائب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام مهدی طائب، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالگرد دکتر چمران که از سوی کانون فداییان حزب الله بهشهر و سپاه این شهرستان در حسینیه قتلگاه برگزار شد، افزود: این که شخصی در مورد غیبت خبر می دهد باید خود، غیب را ببیند و یا اینکه کسی از غیب برای او خبر آورد، اما کسانی که این ویژگی را ندارند، چگونه ادعای نزدیک بودن ظهور دارند؟

وی با بیان این که‌ تهیه این مستند‌«ظهور نزدیک است» و توزیع آن در جامعه، در مجموع اشتباه بوده است، اظهار داشت: شیخ صدوق، آیت الله مجلسی و بسیاری از بزرگان دین ما در سال ها و قرن های متمادی، سخن از ظهور امام زمان زده اند، اما زمانی برای آن تعیین نکرده اند.

حجت الاسلام طائب یادآور شد: ما نمی توانیم ادعا کنیم که امام زمان(عج) چه زمانی ظهور می‌کند، چرا که منطق ظهور، منطق غیبت است و تا غیبت نباشد، ظهوری نیست و در ثانی امام عصر‌(عج) زمانی ظهور می‌کند که در غیبت، شرایط ظهور فراهم شود.

وی اضافه کرد: زندگی امام علی‌(ع) نیز دارای سه عنصر غیبت، ظهور و غیبت بود که بنابر مصلحت جامعه اسلام انجام می‌شد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که اکنون مصلحت جامعه اسلام، بر غیبت امام زمان(عج) است، تصریح کرد: امام عصر(عج) نیز یک غیبت و یک ظهور دارد، غیبت ایشان برای عدم وجود نیروی عادل بود و هرگاه این نیرو، فراهم شود، می آید.

حجت الاسلام طائب افزود: امام زمان(عج) وعده خداوند و عین صبح پیروزی است که با آمدن خود، جهان را پر از عدل و داد می کند.

وی ادامه داد: ما شیعه هستیم و شیعه هویتش در ولایت است، شیعه هویتش در حجت زمانش است، شیعه همه را با حجت زمانش می‌سنجد، زمانی که فهمیدیم فردی با حجت زمانمان زاویه دارد مانند آب خوردن کنار گذاشتیم و اتفاقی هم نیفتاد.

خجت الاسلام طائب بیان کرد: امام زمان(عج) با ظهور خود، حاکمیت عدل انجام نمی دهد، بلکه حکومتی عدلی که همه اجزاء آن بدون استثناء عادل باشند، تشکیل می دهد و آیا جامعه کنونی دارای چنین شرایطی است؟

حجت الاسلام طائب گفت: امام زمان‌(عج) می آید تا بر کل جهان حکومت کند، و باید به اندازه حکومت بر کل دنیا، آدم عادل داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به جریانات اخیر در جامعه نیز خاطر نشان کرد: رؤسای سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه، قسم خورده اند و اگر چراغ قرمز را رد کنند باید استغفار کرده و توبه کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه غیبت آقای احمدی نژاد در جامعه در طول یازده روزی که اتفاق افتاد، بر جامعه سنگین بود و نباید در جامعه اسلامی و عدالت محور چنین اتفاقاتی رخ دهد، چرا که مسؤولان و مدیران، در قبال مردم و جامعه اسلامی مسؤول هستند.

حجت الاسلام طائب، گفت: شما مگر قسم نخوردی به قانون اساسی عمل کنی؟ من و شما با نماینده مجلس و رییس جمهور خیلی فرق داریم چون من و شما قسم نخوردیم به قانون اساسی عمل کنیم در نتیجه اگر از چراغ قرمز عبور کردیم کار حرام انجام دادیم ولی کفاره به گردنمان نیست ولی آن آقایی که قسم یاد کرده به قانون اساسی عمل کند اگر یک چراغ قرمز رد کند باید کفاره دهد.

وی ادامه داد: این انقلاب به جهان صادر شده است و همه این مسائل در لوای رهبری و ولایت فقیه است و جامعه بودن ولایت، بی معنا است و تنها رهبران الهی می دانند به کجا می روند و بقیه حرکات، تیری در تاریکی است.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان افزود: مقدمات جهان اکنون برای ظهور نزدیک است، اما تا دنیا عدالت نخواهد امام عصر‌(عج) ظهور نمی‌کنند و دنیا اکنون در حال آماده‌شدن برای ظهور است اما باید برای رسیدن به عدالت دوید./950/پ202/س
ارسال نظرات