۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۱۰۷۷۱۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

آشنایی با ارزش‌های بنیادین فرهنگ مهدوی زمینه‌ساز برپایی حکومت منجی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت را راهکار مقابله با جنگ نرم دانست و گفت: آشنایی نسل جوان با آرمان ها، ارزش‌ها و باورهای بنیادین فرهنگ والای مهدوی زمینه ساز استقرار و برپایی حکومت سراسر عدل منجی موعود است.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،


حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از ارسال 66 مقاله به دبیرخانه کنگره گفتمان مهدویت در استان خبر داد و گفت: این کنگره همزمان با نیمه شعبان با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی در مازندران برگزار خواهد شد.

وی، غرب و مهدویت، آسیب‌شناسی مهدویت، ویژگی‌های عصر ظهور را از ‌مهم‌ترین محورهای کنگره گفتمان مهدویت مازندران اعلام کرد و بیان داشت: افزون بر این سی موضوع پیرامون مسائل مربوط به مهدویت و انتظار در فراخوان ارائه مقاله این کنگره اعلام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: این کنگره از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران و با همکاری استانداری، بنیاد مهدویت استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که مقالات دریافتی با حضور اساتید برجسته حوزه ودانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: مقالات برگزیده افزون بر ارائه در روز برگزاری کنگره در قالب مجموعه مقالات نیز چاپ خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت را راهکار مقابله با جنگ نرم دانست و گفت: آشنا کردن امت ها به ویژه نسل جوان با آرمان ها، ارزش ها و باور های بنیادین فرهنگ والای مهدوی زمینه ساز استقرار و برپایی حکومت سراسر عدل منجی موعود است.

وی با اشاره به این که همه باید در مقابل جنگ نرم دشمنان اسلام از فرهنگ مهدویت و ولایت دفاع کنیم، ادامه داد: امروز اندیشه مهدویت رهایی بخش جامعه از انحراف و گمراهی است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که تهاجم فرهنگی را دشمن به نام جنگ نرم آغاز کرده و ما در قبال دین خود موظف هستیم تا با آگاه سازی نسل جوان و افکار جوانان با فرهنگ مهدوی از دین اسلام و ولایت فقیه حفاظت کنیم، گفت: دشمن درصدد آن است که بر دو خط مشی شیعیان که یکی خط سرخ عاشورای حسینی و دیگری خط سبز مهدوی است ضربه بزند و همه مسؤولان در دستگاه ها با توجه به امکانات موجود در جامعه می توانند لوازم تبلیغ و گسترش فرهنگ غنی مهدویت را مهیا کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که اندیشه مهدویت به دلیل دارا بودن ویژگی منحصر به فرد یکی از توانمند ترین عوامل رشد جامعه دینی ما است، تصریح کرد: گسترش این فرهنگ نورانی سبب رشد و بالندگی هرچه بیشتر جامعه و حفظ آن از تباهی ها است.

وی با بیان این که ترویج اندیشه مهدویت جوانان را از انحرافات مصون می‌دارد و سبب تربیت نسل جوانی با روحیه ضداستکباری می شود، تصریح کرد: بنابرین باید با یک برنامه ریزی صحیح در راستای ترویج فرهنگ مهدویت گام های اساسی تری برداشته شود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مهدویت کاربردی‌ترین اندیشه سیاسی مکتب اسلام است خاطرنشان کرد: اندیشه مهدوی ملت مسلمان ایران بیشترین نقش را در تحقق پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی داشته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که ترویج فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه نیازمند شناخت صحیح مفهوم انتظار است، خاطرنشان کرد: تبیین مناسب جامعه منتظر زمینه ترویج این فرهنک اصیل را فراهم می کند./950/د102/ع

ارسال نظرات