۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۱۰۷۷۱۴
برای نخستین بار؛

سامانه پاسخگویی به شبهات دینی در مازندران راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به گسترش شبهات در سطح جامعه از راه‌اندازی سامانه پاسخگویی به شبهات دینی در این اداره کل خبر داد.
پاسخگويي به سؤوالات ديني
حجت الاسلام رحمت الله رضوی راد، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به گسترش شبهات در سطح جامعه، از راه اندازی سامانه پاسخگویی به شبهات دینی در این اداره کل خبر داد.

وی با بیان این که راه اندازی سامانه ای فعال و پویا برای پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی ضروری است، خاطرنشان کرد: با توجه به سرمایه گذاری کلان دشمنان نظام اسلامی برای شبهه افکنی در سطح جامعه اسلامی، پاسخگویی به شبهات ایجاد شده از سوی دشمن نیازمند فراهم شدن ابزارهای لازم است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، روحانیت را بهترین قشر برای پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی معرفی کرد و با تأکید براین که نقش آفرینی طلاب و روحانیان درعرصه پاسخگویی به شبهات ضروری است، خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در این عرصه سبب کاهش شبهه افکنی های دشمنان می شود.

حجت الاسلام رضوی راد خاطرنشان کرد: علاقه مندان ارتباط با این سامانه می توانند جهت طرح سؤوالات خود همه روزه  از طریق شماره تلفن گویای این سازمان به این سامانه ارتباط یافته و ظرف 12 ساعت پاسخ خود را از سوی کارشناسان مربوطه دریافت کنند.

وی با اشاره به این که این سامانه هیچ هزینه ای برای کاربر نداشته و کاربران می توانند در مدت ارتباطی خود به صورت رایگان به این سامانه اتصال پیدا کرده و سؤوالات خود مطرح کنند، خاطرنشان کرد: این سامانه ماه آینده برای نخستین بار در مازندران راه اندازی خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که نظام سلطه امروز از هر روزنه ای برای ایجاد القاء و شبهه در نظام اسلامی استفاده می کند، گفت: هر روز شبهات دینی جدیدی از سوی دشمنان به شیوه ای نو در جامعه ترویج می شود که این مسأله نگران کننده است.

حجت الاسلام رضوی راد، تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان و منحرف کردن آنها از مسیر دین و ولایت را مهم ترین هدف دشمنان نظام در ترویج شبهات در سطح جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امروز همه تلاش ها در دستگاه های دینی و فرهنگی کشور باید در جهت پاسخگویی به القاعات بی اساس دشمنان به کار گرفته شود.

وی با بیان این که دشمن سرمایه گذاری گسترده ای را در جهت ترویج شبهه در سطح جامعه اسلامی انجام داده است، گفت: متولیان دینی و فرهنگی کشور نیز باید با کنار گذاشتن رفتارهای موازی به صورت مسنجم و نظامند در جهت خنثی کردن توطئه های شوم دشمنان گام بردارند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که در طی سه دهه اخیر اقدامات بسیاری در جهت ترویج مبانی دینی در سطح جامعه صورت گرفته است، افزود: امروز تبلیغ اندیشه های دینی در سطح جامعه به ویژه در میان نسل جوان باید به شیوه ای جدید و تأثیرگذار انجام شود.

وی با هشدار نسبت به ترویج بدعت و خرافه در جامعه، گسترش اندیشه های انحرافی را خطر بزرگی برای ارزش های دینی دانست و گفت: امروز فعالیت فرقه هایی نظیر شیطان پرستی، بهائیت و وهابیت با حمایت غربی ها وارد فاز جدیدی شده است و این گروه های انحرافی تلاش می کند مانع از رشد ارزش های دینی و اسلامی در جامعه شود. 

حجت الاسلام رضوی راد، نسل جوان جامعه را گروه هدف فرقه های ضاله معرفی کرد و با بیان این که فعالیت های خطرناک این گروه های انحرافی هوشیاری مسؤولان دینی و فرهنگی را می طلبد، ادامه داد: این فرقه ها با افکار انحرافی خود تلاش می کنند، نسل جوان را نسبت به فرهنگ اصیل اسلامی بیگانه کنند. 

وی در بخش پایانی سخنان خود، وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی در جهت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ دینی و اسلامی را مهم خواند و گفت: همه برنامه های این سازمان در سال جدید در راستای تقویت شاخص های فرهنگی استان خواهد بود./950/ت303/ع
ارسال نظرات