۰۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۷۹۵
امام جمعه شبستر:

عید مبعث مؤلفه‌ای ارزشمند برای اتحاد مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شبستر گفت: بعثت نبی مکرم اسلام(ص) می تواند عاملی سازنده برای تحکیم اتحاد اسلامی باشد.
عيد مبعث
حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر، همزمان با سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و یکدلی حول محور مشترکات دینی است.

وی با اشاره به نهضت اسلامی مردم منطقه در ماه های اخیر خاطرنشان کرد: متأسفانه دشمنان اسلام با تلاشی چند صد‌ساله بذرهای اختلاف عمیق را در میان مسلمانان پاشیده‌ اند، اما فرصت امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، ضرورت وحدت را بیش از گذشته نشان می دهد.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به توطئه های روزافزون دشمنان در تفرقه افکنی میان مذاهب و اقوام مختلف ادامه داد: مسلمانان باید به آموزه های دینی پیامبر اسلام(ص) بازگردند و حول محور قرآن به مقابله جدی با بدخواهان نظام اسلامی بپردازند.

وی عید مبعث را مؤلفه‌ای ارزشمند برای اتحاد مسلمانان دانست و تصریح کرد: برای رهایی از اختلافات میان مذاهب نیازمند کار کارشناسی در دراز مدت و تمسک به مبانی مشترک هستیم که خوشبختانه اندک نیز نیستند.

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که بعثت نبی مکرم اسلام(ص) می تواند عاملی سازنده برای تحکیم اتحاد اسلامی باشد، گفت: پیام عید مبعث رستاخیز فکری و عقیدتی برای انسان‌ها به خصوص مسلمانان است.

وی خاطر‌نشان کرد: سیر حرکتی پیامبر پس از مبعوث شدن، نشان داد که حق و حقانیت ممکن است در سال های متمادی به کندی و با کمترین طرفدار به راه خود ادامه دهد، اما پیروزی نهایی از آن کسانی است که متحدانه بر حق تاکید کرده اند.

امام جمعه شبستر تأکید کرد: فرق اسلامی باید با توجه به این موضوع در اصول راستین اسلامی پابرجا و منسجم حرکت کنند هر چند قدرت رسانه ای غرب اجازه معرفی اسلام را به جهانیان ندهد.

وی با اشاره به رشد روز افزون علاقه مندی مردم جهان به مذهب تشیع اظهار داشت: گرایش به مکتب اهل بیت(ع) چه در جهان اسلام و چه در میان غیر مسلمانان به شدت در حال گسترش است و قرن کنونی بدون شک از آن شیعیان است که همواره اتحاد و برادری را فریاد زده‌اند./935/ت302/س
ارسال نظرات