۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۷۸۵۰
امام جمعه قم:

ملتهب کردن فضای سیاسی کشور خواسته دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم التهاب آفرینی سیاسی در کشور را خواسته اصلی دشمنان نظام دانست و گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود خواستار فضای آرام در کشور شدند و باید توجه داشته باشیم اگر فضای کشور ملتهب باشد جهاد اقتصادی به نتیجه نمی‌رسد و این همان چیزی است که دشمن می خواهد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که دشمنان به دنبال ایجاد فضای پرالتهاب سیاسی در کشور هستند، ابراز داشت: پرداختن به مسائل جزیی و حاشیه ای ما را از رسالت های اصلی مان غافل می سازد و به روند پیشرفت کشور لطمه وارد می کند.

وی تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر نپرداختن به مسائل فرعی و جزیی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: دشمنان انقلاب به دلیل شکست ها و ضربه هایی که از ما خورده اند می‌خواهند در کشور بلوا ایجاد کرده و به انقلاب ضربه بزنند و ما باید درا ین خصوص هوشیار باشیم.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) ضربه اقتصادی را یکی از حربه های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: عقل سلیم و شرع حکم می‌کند هرگاه دشمن خواست از جبهه‌ای وارد شود از همان جبهه به مقابله برخیزیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه امروز دشمن در جبهه اقتصادی به ما حمله کرده و باید از این جبهه به دفاع برخیزیم، تاکید کرد: اگر نظام اسلامی که امروز به الگوی ملت های مسلمان بدل شده است، بتواند لیاقت و مدیریت خود را ثابت کند می‌تواند افزون بر جبهه فرهنگی و سیاسی در جبهه اقتصادی جهان‌خواران را به خاک ذلت بیفکند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی، خاطرنشان کرد: جهاد اقتصادی حرکتی جهشی با نیت اعتلای اسلام‏ و افزایش عزت و پیشرفت ملت ایران در تمام عرصه‌ها است و همه باید سهم خود را در این راستا ایفا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود خواستار فضای آرام در کشور شدند و باید توجه داشته باشیم اگر فضای کشور ملتهب باشد جهاد اقتصادی به نتیجه نمی‌رسد و این همان چیزی است که دشمن می خواهد.

خطیب جمعه قم در ادامه با تبریک سالروز بعثت پیامبر(ص) اظهار داشت: بحمدلله امروز تعالیم پیامبر(ص) درخشنده و سازنده است و موج بیداری اسلامی به برکت بعثت پیامبر اکرم(ص) در کشورهای منطقه به راه افتاده است.

امام جمعه قم عزت‏ اقتدار و احترام جمهوری اسلامی را به برکت وجود پیامبر(ص) دانست و گفت: بیداری ملل اسلامی در حقیقت حرکت در مسیر نبوی است و ما اجازه نخواهیم داد آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها این حرکت را منحرف کنند.

وی با اشاره به اینکه امت پیامبر(ص) دشمن ظالم و یار مظلوم است، ملت ایران را حامی مظلومان و محرومان جهان توصیف و تاکید کرد: امروز ما از همه حرکت‌ها و جنبش‌های مردم مظلوم منطقه حمایت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه خطبه های نماز جمعه قم با تبریک اعیاد شعبانیه، بر ضرورت بهره گیری هرچه بیشتر مردم از این ماه جهت تهذیب نفس تاکید کرد و گفت: ماه شعبان ماه پیامبر اعظم و ماه روزه و استغفار است.

امام جمعه قم همچنین به تبیین ویژگی های منافقان پرداخت و خاطرنشان کرد: کسانی‌ که نفاق را پیشه کردند بدانند این بسیار خطرناک است و خدا توبه آنها را نمی‌پذیرد./924/پ201/س
ارسال نظرات