۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۰۷۸۸۳

دوره تخصصی معارف مهدویت ویژه طلاب مدارس علمیه مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل بنیاد مهدویت مازندران از برگزاری دوره تخصصی مهدویت ویژه طلاب مدارس علمیه استان خبرداد.
حجت الاسلام نصوري مدير عامل بنياد مهدويت مازندران
حجت الاسلام محمدرضا نصوری، مدیرعامل بنیاد مهدویت مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری دوره تخصصی مهدویت ویژه طلاب مدارس علمیه استان خبر داد.

وی با بیان این که این دوره آموزشی تخصصی به صورت دراز مدت در یک سال برگزار خواهد شد، افزود: این دوره آموزشی پس از ماه مبارک رمضان در استان مازندران برگزار خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد مهدویت مازندران از برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت آشنایی با معارف مهدویت در سال‌های اخیردراستان خبر داد وگفت: دراین دوره های آموزشی بیش از هزار نفر از طلاب خواهر و برادر مدارس علمیه استان شرکت کردند.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به استقبال طلاب مدارس علمیه از برگزاری این دوره های آموزشی، خاطرنشان کرد: بنیاد مهدویت در استان با همکاری دیگر نهادهای تبلیغی برگزاری دوره های اموزشی معارف مهدویت به صورت مقدماتی وتخصصی را در دستور کار خود دارد.

وی با بیان این اندیشه مهدویت به دلیل دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فرد، یکی از توانمند‌ترین عوامل رشد جامعه دینی ما است، گفت: ‌گسترش این فرهنگ نورانی، سبب رشد و بالندگی هر چه بیشتر جامعه خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد مهدویت مازندران، آموزش را بهترین شیوه ترویج فرهنگ اصیل مهدویت درسطح جامعه دانست و گفت: امروزهمه متولیان دینی وفرهنگی جامعه باید با هدف گذاری مناسب در جهت نهادینه کردن اندیشه های نجاتبخش مهدویت در جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام نصوری، شناخت امام زمان (عج) را یکی از اهم وظایف مسلمانان دانست و با بیان این که وقتی حضرت ولی عصر(عج) را بشناسیم و به صفات و خصوصیات آن حضرت آشنا شویم بهتر به وظایف خود به عنوان یک مسلمان می‌پردازیم، ادامه داد: این شناخت تا آن اندازه اهمیت دارد که بنا به قول حضرت پیامبر (ص) و ائمه معصوم (ع) «هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد چون کسی است که زمان جاهلیت مرده باشد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شناخت حاصل شود، دیگر امام زمان(عج) خود را از یاد نمی‌بریم و هر گاه از آن حضرت یاد می‌کنیم فقط یک نام در ذهن ما نقش نمی‌بندد بلکه یک شخصیت کامل باصفات عالیه مجسم می‌گردد که حتی نام و القاب ایشان الگو دهنده به شیعیان خواهد بود.

مدیرعامل بنیاد مهدویت مازندران اضافه کرد: وظیفه شیعه منتظر، خود سازی برای اساس معیارهای اصلی است، گوهر وقتی پاک شد قابل فیض می‌شود و انسان وقتی مهذب گردید شایسته خدمت به حضرت امام زمان می‌گردد.

حجت الاسلام نصوری، ضمن برشمردن فضایل منتظران واقعی امام زمان (عج )، شناخت واقعی امام زمان (عج ) بر همه منتظران را واجب و ضروری دانست و ادامه داد: دشمن با تحریف واقعیت های اسلام سعی در انحراف جوانان داشته و آسیب هایی را به جوامع شیعه وارد می کند، بنابراین وظیفه اصلی مسوولان ابتدا شناسایی این مشکلات و آگاهی بخشی به نسل جوان در زمینه فلسفه انتظار و ظهور است.

وی در ادامه سخنان خود به وظیفه طلاب وروحانیان در ترویج فرهنگ مهدویت درجامعه اشاره کرد و با بیان این که امروزه شبهات بسیاری پیرامون موضوع مهدویت در جامعه از سوی دشمنان نظام اسلامی مطرح می شود، گفت: این تلاش دشمن وظیفه مبلغان دینی را در خنثی سازی این شبهات سنگین‌تر می کند.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد انحراف دینی در میان جوانان گفت: فرهنگ اصیل مهدوی باید بیشتر در دستگاه تعلیم و تربیت تبیین شود.

وی در ادامه با بیان این که اعتقاد ادیان مختلف به ناجی و نجات دهنده یک امر بدیهی و آشکاری است، گفت: ناجی یک امت به عنوان بارقه امید مردم تلقی می شود و حیات و ممات مردم بواسطه آن منجی معنا پیدا می کند.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که از ابتدای آغاز به کار بنیاد مهدویت در استان، گفت: تاکنون آموزش های مقدماتی مهدویت در حوزه های علمیه، روحانیان و نیز فرهنگیان استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: اعتقاد به یگانه منجی عالم بشریت که در قرآن مجید و دیگر ادیان صاحب شریعت آمده است کسی غیر از مهدی موعود نیست و مایه فخر و مباهات و افتخار مسلمانان حضرت ولی‌عصر طبق وعده الهی خواهد آمد و جهان پر از فتنه و آشوب را نجات خواهد داد.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با بیان این که جوانان و نوجوانان باید زمینه‌ساز ظهور امام زمان خود باشند، خاطر‌نشان کرد: در عصری بسر می‌بریم که به عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات معروف است و غفلت از امام زمان خویش سزاوار و شایسته یک فرد مسلمان نیست./950/پ202/س
ارسال نظرات