۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۰۷۹۰۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

علما مانع انحراف و تباهی جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان به نقش روحانیت در ترویج اندیشه های ناب اسلامی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که روحانیت وارث رسول الله است، گفت: روحانیان به عنوان مسؤول امنیت فرهنگی جامعه وظیفه سنگینی برعهده دارند.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان به نقش روحانیت در ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که روحانیت وارث رسول الله است، گفت: روحانیان به عنوان مسؤول امنیت فرهنگی جامعه وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

وی با بیان این که اگر عالمان دینی نباشند، جامعه دچار انحراف و آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد، افزود: روحانیت همواره حافظ ارزش‌های ناب اسلامی در جامعه بوده و در این مسیر ثابت قدم بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که اگر نقش‌آفرینی و از خودگذشتگی روحانیت در طول تاریخ نبود، امروز دیگر خبری از اسلام ناب محمدی نبود، گفت: گروه‌های متعددی در تاریخ به دنبال خارج‌کردن دین از زندگی اجتماعی مردم بودند و حضور دین در امور اجتماعی را زمینه‌ساز بدبختی و عقب‌ماندگی انسان می‌دانستند و این روحانیت بود که در برابر این اندیشه‌های منحرف ایستاد و اجازه نداد اسلام از متن اجتماع خارج شود.

حجت الاسلام ولی‌نژاد، روحانیت اصیل را چراغ هدایت مردم دانست و با بیان این که اگر ما به اسلام اصیل و واقعی دسترسی داریم به برکت نقش آفرینی علما و روحانیت آگاه به زمان است، ادامه داد: روحانیت روحیه اعتماد به نفس، استکبار ستیزی و خودباوری را برای ما به ارمغان آورده است که امروز همه ما باید به آن توجه کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در برابر هجمه های گسترده غرب علیه اعتقادات دینی شیعه باید حالتی تدافعی داشته باشیم، ادامه داد: باید از همه ابزارها وامکانات در جهت ترویج مبانی دینی در سطح جامعه استفاده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تبلیغ اندیشه های ناب اسلامی در جامعه را پادزهری در برابر افکار انحرافی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: اگر این مسأله به شیوه ای هدفدار وتأثیرگذار در جامعه ترویج شود به طور حتم توطئه های دشمنان خنثی خواهد شد.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که مبلغان دینی چتر و پرچم آرامش در جامعه هستند، گفت: روحانیت جامعه و مردم را برای هر حرکت سیاسی آماده می کنند و لبیک به امام، رهبری و تبعیت مردم از نظام و ولایت نیزدر سایه علما به وجود می آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت بعثت نبی مکرم اسلام گفت: یکى از شاخصه هاى پر اهمیت در پیشرفت اسلام اخلاق نیک و جاذبه پیامبر اکرم‌(ص) بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: پیامبر اسلام‌(ص) علاوه بر این که ارزش‏هاى اخلاقى را بسیار ارج‏ مى‏نهاد، خود در سیره عملى‏اش مجسمه فضایل اخلاقى و ارزش‏هاى والاى‏انسانى بود، ایشان در همه ابعاد زندگى با چهره‏اى شاد و کلامى‏ دلنشین با حوادث برخورد مى‏کرد.

حجت الاسلام ولی‌نژاد تصریح کرد: پیروزى پیامبر اکرم(ص) در تبلیغ اسلام هر چند با تأیید و امداد الهى بود، ولى عوامل زیادى از نظر ظاهر داشت که یکى از مهم‌ترین آنها جاذبه اخلاقى پیامبر‌(ص) بود، آنچنان صفات عالی انسانى و مکارم اخلاق در او جمع بود که دشمنان سرسخت را تحت تأثیر قرار مى داد و به تسلیم وادار مى کرد، و دوستان را سخت مجذوب مى ساخت.

وی با بیان این که پیامبر اسلام اسطوره صبر و استقامت بود، گفت: زندگى پیامبران بزرگ خدا به خصوص پیامبر اسلام (ص) بیانگر مقاومت بى حد و حصر آنها در برابر حوادث سخت، طوفان هاى شدید و مشکلات طاقت فرسا است، و با توجه به این که مسیر حق همیشه داراى این گونه مشکلات است رهروان راه حق باید از آنها در این مسیر الهام بگیرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در پایان افزود در سیره عملى پیامبر (ص) صدها نمونه از اخلاق نیک و زیبا وجود دارد که هر کدام نشانگر قطره‏اى از اقیانوس عظیم حسن خلق آن‏حضرت است./950/پ202/س
ارسال نظرات