۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۰۷۹۶۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:

تأثیر معنوی و اخلاقی حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف مشهود است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بر لزوم بهره‌مندی از مقام روحانیت در امور فرهنگی تاکید کرد و گفت: حضور مبلغان دینی در برنامه های فرهنگی باید ملموس ترباشد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان بر لزوم بهره‌مندی از مقام روحانیت در امور فرهنگی تاکید کرد و گفت: حضور مبلغان دینی در برنامه های فرهنگی باید ملموس‌تر باشد.

وی با بیان این که روحانیت همواره دغدغه دفاع از ارزش های دینی داشته و دارد، افزود: حضور روحانیت در عرصه های مختلف دینی و فرهنگی نشان دهنده اهمیت ترویج مبانی دینی در این قشر است.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که بهره گیری از توان تبلیغی روحانیت در برنامه های فرهنگی بازدهی این برنامه های چند برابر خواهد کرد، ادامه داد: اثرات معنوی و اخلاقی حضور روحانیت در عرصه های مختلف جامعه اسلامی همیشه مورد توجه بوده است.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران، از روحانیت به عنوان حافظ اصلی اسلام ناب در سطح جامعه یاد کرد و با اشاره به این که این قشر تأثیر‌گذار سد محکمی در برابر نفوذ انحراف درجامعه اسلامی بوده است، گفت: روحانیت مهم‌ترین پشتوانه نظام برای مقابله با اندیشه انحرافی بود.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که اگر نقش‌آفرینی و از خودگذشتگی روحانیت در طول تاریخ نبود، امروز دیگر خبری از اسلام ناب محمدی نبود، گفت: گروه‌های متعددی در تاریخ به دنبال خارج‌کردن دین از زندگی اجتماعی مردم بودند، اما روحانیت در برابر این اندیشه های منحرف ایستاد و اجازه نداد اسلام از متن اجتماع خارج شود.

وی در ادامه سخنان خود به نقش روحانیت پیروزی نهضیت عظیم اسلامی در سال 57 اشاره کرد و با بیان این که نقش حوزه وروحانیت به عنوان آغازگر این قیام عظیم اسلامی هنوز هم ناشناخته مانده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران با رهبری مرجعیت دینی، همراهی روحانیت و ملت ایران به پیروزی رسید که نقش روحانیت در همه صحنه این انقلاب پررنگ‌تر از دیگر اقشار جامعه است.

حجت الاسلام ابراهیمی، استحکام پایه‌های نظام اسلامی را مدیون جانفشانی‌های روحانیت در سه دهه اخیر دانست و خاطرنشان کرد: این قشرتأثیرگذار جامعه از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب در صف اول مقابله با دشمنان قسم خورده نظام قرار داشتند و بسیاری از این شخصیت‌های برجسته نیز در راه مبارزه با گروه‌های التقاطی به شهادت رسیدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در بخش دیگری ازسخنان خود به اهمیت مقوله امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه اشاره کرد و گفت: جامعه‌ای زنده است که در آن امر به معروف و نهی از منکر شود و این فریضه مورد توجه اساسی قرار گیرد.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: فراهم شدن زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و تقویت ایمان از راه های موثر در ایجاد جامعه سالم است.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ متعالی اسلام از جایگاه و اهمیتی والا برخوردار است، زیرا این فریضه، وسیله ای راه گشا و نوید بخش است که هم به بقا و تعالی مکتب می انجامد و هم عطری دل انگیز که حاکی از سعادت و سلامت فرد و جامعه است، در فضای زندگی بشر می پراکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جایگاه حقیقی و شأن مصوبات شورای فرهنگ عمومی از یک ارزش خاصی برخوردار است که شرح وظایف هر نهاد عضو را به خوبی ترسیم می‌کند و هر یک از اعضا باید علاوه بر اجرای مصوبات به آسیب شناسی آن نیز توجه کنند.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به فرهنگ‌سازی در دراز مدت و با انجام امور به صورت کارشناسانه بر ضرورت حفظ صحت و سلامت خط مشی فکری شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و بیان داشت: آنچه از دل این مصوبات استخراج می‌شود اگر بر مدار تفکرات ناب اسلامی باشد به صدور انقلاب اسلامی منجر خواهد شد که امروز ما در جهان آن را به وضوح می‌بینیم.

وی، همچنین اتحاد و همدلی را یکی از مهم‌ترین پایه‌های پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: احیای ارزش‌های الهی با رویکرد عملی و قابل لمس سدی محکم در برابر تهاجم و ناتوی فرهنگی است که باید از جوش و خروش سرشار از معرفت همراه شود به ویژه در عصر کنونی که معضل بدحجابی یکی از بیماری‌های اجتماعی جهانی شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی، الگوسازی در عصر مدرن را بر حول محور برنامه‌ریزی‌های اساسی عنوان کرد و گفت:‌ گسترش فرهنگ عفاف و حجاب با وجود الگوهایی همچون حضرت زهرا(س) و زنان سلحشور و حماسه‌ساز معاصر که این تاج افتخار را جزیی از شئون الهی رعایت می‌کنند ضروری است./950/پ202/س
ارسال نظرات