۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۰۸۱۰۶

سومین فصلنامه تخصصی علم الهدی منتشر می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول واحد امور پژوهشی حوزه علمیه خوزستان، از انتشار سومین فصلنامه تخصصی علم الهدی به همت معاونت پژوهشی حوزه علمیه خوزستان خبر داد.
شماره دوم فصلنامه علم الهدي
حجت الاسلام تقی زاده، مسؤول واحد امور پژوهشی حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اهداف انتشار نشریه تخصصی علم الهدی تصریح کرد: این فصل نامه با هدف گسترش فرهنگ پژوهش گرد آوری و تدوین شده و اکنون در مرحله طراحی و چاپ به سر می برد.

مسؤول واحد امور پژوهشی حوزه علمیه خوزستان گفت: سخنان شخصیت های علمی حوزه علمیه خوزستان از جمله آیت الله محسن حیدری، حجت الاسلام سید ناصر هاشمی فخر، حجت الاسلام رشید پور و حجت الاسلام گلزار در رابطه با موضوعات مختلف مذهبی مواردی هستند که در سومین شماره از فصل نامه علم الهدی به چاپ خواهند رسید.

وی به موارد تخصصی ذکر شده در این فصل نامه اشاره و خاطرنشان کرد: بررسی مسئله خمس، تشریح اصل ثابت و بررسی حکم اصولی در قالب علم اصول و نقدی بر تفکر وهابیت در قالب علم کلام و درج مباحث خانواده و فلسفه اسلامی از جمله موارد تخصصی ذکر شده در این شماره از فصل نامه علم الهدی محسوب می شوند.

حجت الاسلام تقی زاده، با اشاره به برنامه های وهابیت در تبلیغ علیه مذهب شیعه اظهار داشت: در این شماره از فصل نامه تلاش شده است با استفاده از استدلال قوی تشیع در نقد وهابیت به مبارزه با افکار باطل این فرقه ضاله بپردازیم.

مسؤول واحد امور پژوهشی حوزه علمیه خوزستان، حضور طلاب در عرصه تحقیق و پژوهش را بسیار مثبت ارزیابی و تأکید کرد: معاونت پژوهش جهت چاپ این فصل نامه از تمامی طلاب دعوت به همکاری نموده و تاکنون نیز مقالات زیادی از مدارس سراسر استان خوزستان ارسال شده که پس از باز بینی هیئت تحریریه در صورت صلاح دید به چاپ خواهند رسید.

وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: سومین فصل نامه تخصصی علم الهدی در 100 صفحه و به شمارگان 1000 چاپ و در بین طلاب مدارس علمیه و شخصیت های برجسته استان خوزستان توزیع خواهد شد./9464/پ202/س
ارسال نظرات