۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۰۸۱۱۷
خطیب جمعه عوامیه عربستان:

آل خلیفه مشکل اصلی بحرین است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه عوامیه عربستان، خاندان آل خلیفه را مشکل اصلی بحرین عنوان کرد.
شيخ نمر باقر النمر خطيب جمعه عواميه عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ «نمر باقر النمر» خطیب جمعه عوامیه عربستان، در جمع کثیری از شیعیان این شهر از گفت وگوی معارضان با رژیم آل خلیفه به شدت انتقاد کرد و گفت: هر گفت وگویی که به ادامه قدرت طاغوت منجر شود جایز نیست. نظام بحرین با ادامه کشتار مردم، اخراج کارمندان و کارگران، بازداشت شهروندان، تجاوز به زنان و ادامه زندانی رهبران دینی و سیاسی نشان داد که چیزی از صلح نمی فهمد و باید در برابر آن با قدرت ایستاد.

وی افزود: حکومت بحرین میثاق ملی را نقض کرده و به دادن وعده های دروغین می پردازد. این چه گفت وگویی است که شمشیر بر گردن معارضان قرار دارد.

حجت الاسلام النمر درباره کمیسیون تحقیق حوادث اخیر که از سوی پادشاه بحرین تشکیل شد تصریح کرد: کمیسیون تحقیقی که آل خلیفه آن را تاسیس کرد بازی سیاسی دیگری است که رئیس آن پیش از آغاز کار از اصلاحات پادشاه تعریف و تمجید کرده بود.

خطیب جمعه عوامیه ادامه داد: پادشاه بحرین با این کمیسیون می خواهد مردم را فریب دهد. مطمئنا این کمیسیون به جنایت های رژیم پیش از ورود نیروهای اشغالگر سپر جزیره و پس از آن در قالب تجاوز به نوامیس مردم، تخریب مساجد و حسینیه ها و کشتار شهروندان بحرینی تحقیق نخواهد کرد.

وی مشکل اصلی بحرین را نظام آل خلیفه خواند و اظهار داشت: آل خلیفه مشکل اصلی بحرین به شمار می آید و پادشاه باید ابتدا در مورد اقداماتی که علیه ملت انجام داده است تحقیق کند.

شیخ نمر باقر النمر در پایان سخنان خود گفت: ورود به گفت وگوها با نظام در این شرایط، خیانت به ملت است و اهداف عدالت، امنیت و آزادی طلبی شهروندان را به تاخیر می اندازد. تنها در صورتی که این گفت وگوها به از بین رفتن استبداد و حفظ کرامت شهروندان منجر شود سودمند خواهد بود و در غیر این صورت خیانت به ملت است./980/ب902/گ
ارسال نظرات