۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۱۶۲
آیت الله شفیعی:

مداحان غیر متعهد باور دینی مردم را خدشه‌دار می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: متأسفانه امروز رمال‌ها‌ و حتی مداحان‌غیر متعهد سطح دینی مردم را پایین می‌آورند و این چیزی است که دشمن دنبال می کند.
آيت الله شفيعي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در بازدید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان نماد روشنفکری این حوزه یاد کرده اند باید اینگونه باور داشته باشیم که وزارت ارشاد اسلامی نیز با برخورداری از عقلا، خردمندان و هنرمندان در تشکل خود، می تواند نماد روشنفکری در اسلام باشد.

نایب رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه نباید اسلام را به صورت‌ خشک به مردم معرفی کرد، افزود: اسلام بیش از آن که نیازمند عالم باشد نیازمند عاقل است همانگونه که امام خمینی(ره) در خصوص شهید رجایی فرمودند که عقل ایشان بیش از علمش بود.

آیت الله شفیعی، از شخصیت شهید رجایی به عنوان اعتماد و اعتقاد در جمهوری اسلامی یاد کرد و اذعان داشت: یکی از دانشمندان دوره قاجار در کتاب خود نوشته است که بیش از اسلام دار بودن باید اسلام شناس بود؛ انسان اسلام شناس می تواند با تدبیر و درایت احکام آن را به دست آورد.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه، با بیان این‌که شیعه باید مذهب تعبد عاقلانه باشد نه جاهلانه‌، تصریح کرد: متأسفانه امروز رمال‌ها، فال‌گیرها، جن گیرها و حتی برخی از مداحان بی سواد و غیر متعهد سطح دینی مردم را پایین می آورند و این چیزی است که دشمن دنبال می کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اضافه کرد: امروز شگرد دشمن این است که مردم را از طریق مذهب، لا مذهب ساخته تا از این طریق به نظام ما ضربه وارد سازد؛ مردم باید خود با این توطئه دشمنان عاقلانه برخورد کرده و قضایا را بررسی کنند.

وی با تأکید بر این‌که تبلیغات، تحقیقات و تألیفات منتشر شده از سوی اداره ارشاد باید به گونه‌ای باشد تا جنبه عقلانی مردم را ارتقا دهد، بیان کرد: در عبادت باید با قوه عقل پیش رفت در غیر این صورت دشمن بر ما مسلط می‌شود، وظیفه روحانیون این است که قوای عقلانی اسلام را به مردم نشان‌داده و آن را باز کنند.

آیت الله شفیعی یاد‌آور شد: دشمن گمان می‌کند که ما ملتی خرافی هستیم و این موضوع را در همه سطوح حتی سطح سیاسی تبلیغ کرده و هر کس را به گونه ای گول زده است؛ ما نمی توانیم ملتی خرافی، سطح پایین و خشک مقدس باشیم بلکه عقلانیت باید در رأس اهداف ما باشد، شرع تابع چیزی است که قرآن، احادیث، روایات و فقها می‌گوید.

محور فعالیت‌ عمرانی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان؛ ‌احداث کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی

همچنین حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: تمام تلاش دشمن این است که با ایجاد بحران فتنه در قالب اندیشه های فرهنگی، دینی و اسلامی، تمام انرژی نظام را گرفته و اذهان عمومی و سیاست گذاران عرصه فرهنگی را درگیر آن سازد که باید نسبت به این مهم هوشیار عمل کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، عنوان کرد: اداره کل ارشاد در سال جهاد اقتصادی به منظور اجرایی ساختن فرامین مقام معظم رهبری، بصیرت سازی دینی را در دستور کار خود قرار داده و برنامه های خود را به سمت فعالیت های دینی و فرهنگی سوق داده است.

حجت الاسلام سپهر با بیان اینکه سال گذشته بیش از سه هزار عنوان برنامه فرهنگی در تمامی حوزه های اداره ارشاد اجرایی شده است، تصریح کرد: از جمله این برنامه ها می توان به برپایی نمایشگاه های کتاب، کنگره های شعر دینی، رضوی، عاشورایی، خلیج فارس و دفاع مقدس اشاره کرد.

وی تعداد کانون های فرهنگی و هنر فعال در سطح استان را 600 کانون برشمرد و ادامه داد: تمامی فعالیت های این اداره تحت عنوان فعالیت های بین المللی، منطقه ای، ملی و استانی در تمامی شهرستان های استان ساماندهی شده است تا تمامی استان از فعالت های فرهنگی بهره مند شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه سعی شده تمامی اعتبارات جاری، فرهنگی، عمرانی، قرآنی، دینی و مساجد و سرانه فرهنگی مردمی استان به صورت عادلانه در سطح شهرستان ها توزیع شود، بیان کرد: بیشتر فعالیت های عمرانی این اداره کل در راستای احداث کتابخانه ها و مراکز فرهنگی متمرکز شده است.

این فعال عرصه فرهنگی با اشاره به برگزاری کنگره های مختلف از جمله کنگره بزرگداشت شیخ شوشتری و آیت الله معزی، خاطرنشان کرد: امسال نیز 2 کنگره بزرگداشت سید خرمشهری آیت الله غریفی و علامه برجسته آیت الله وحید بهبهانی در این استان اجرا می شود./9455/پ203/س
ارسال نظرات