۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۰۸۱۹۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

ترویج فرهنگ اهل بیت بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که امروز نسل جوان جامعه اسلامی نیازمند آگاهی‌بخشی است، گفت: ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بهترین راهکار برای مقابله با هجمه های فرهنگی غرب است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز جمعی از مدیران فرهنگی استان با بیان این که دشمن نظام امروز با هجمه‌های گسترده فرهنگی به جنگ با ارزش‌های اسلامی آمده‌اند، گفت: اگر بخواهیم در برابر این تهاجم عظیم ایستادگی کنیم باید به ابزار فرهنگی مناسبی مجهز باشیم.

وی با اشاره به این که هجمه‌های دشمنان اسلام امروز با هدف تخریب مرجعیت و ولایت فقیه ترویج می‌شود، تصریح کرد: آنها بیش از سه دهه است که همه تلاش و سرمایه‌گذاری خود را به کار گرفته‌اند تا این جایگاه ارزشمند نظام اسلامی را متزلزل کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که امروز نسل جوان جامعه اسلامی نیازمند آگاهی‌بخشی است، تصریح کرد: باید جوانان کشورمان را در برابر فرهنگ‌های غلط غربی واکسینه کنیم که این مسأله تنها با ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی امکان‌پذیر است.

وی، ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) را بهترین راهکار برای مقابله با هجمه های فرهنگی غرب دانست و با تأکید براین که عرفان‌های نوظهور و دروغین هر روز به شیوه به سراغ نسل جوان جامعه ما می‌آیند، خاطرنشان کرد: این عرفان‌های کاذب و منحرف بزرگ‌ترین خطری است که امروز در برابر اعتلای فرهنگ ناب اسلامی در جامعه وجود دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ترویج بی عفتی و بدحجابی در جامعه اسلامی را از دیگر حربه های دشمنان نظام در جهت هویت زدایی نسل جوان و نسخ ارزش های دینی عنوان کرد و ادامه داد: باید با ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) ریشه این گونه فرهنگ های انحرافی را خشکاند.

وی با بیان این که متأسفانه رواج پدیده بدحجابی در استان علوی‌تبار مازندران قابل پذیرش نیست، اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی استان باید با ارائه برنامه‌ای متقن و اساسی در جهت برخورد و مهار پدیده بدحجابی در جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز جانباز، جانباز را تجسم عینی ایثار و از خودگذشتگی دانست وگفت: جانبازان، همچون مولای خود قمر بنی هاشم(ع) در راه ترویج فرهنگ ناب اسلامی و احیای ارزش ها و استوار و پابرجایند و در هر شرایطی در صحنه حاضرند.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: روز جانباز یادآور ایثار و از خودگذشتگی بزرگ جانباز عرصه تاریخ حضرت ابوالفضل است. جانباز میدان کربلا، که در راه پاسداری از دین اسلام، امام و برادر بزرگوارش، دو دست مبارک خویش را نثار کرد، برای مسلمانان نماد ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری است.

وی خاطرنشان کرد: وجود این سفیران نور و روشنایی در میان ما، که وجودشان بوی بهشت و رحمت و رنگ عشق و شهادت دارد، سرمایه‌ای ارزشمند و از رحمت های الهی است.

حجت الاسلام ابراهیمی به اهمیت روز پاسدار اشاره کرد افزود: نقش سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس و حضور آنان در نبرد حق علیه باطل همراه با دلیرمردان ارتشی و سایر نیروهای مسلح را نمی‌توان به فراموشی سپرد.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز سپاه پاسداران به عنوان یکی از ارکان مهم دفاعی نظام اسلامی در سایه رهبری‌های مدبرانه فرماندهی معظم کل قوا با اقتدار و آگاهی در حفظ و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی در برابر زیاده‌خواهی زورگویان عالم و استکبار جهانی تلاشی تحسین برانگیز را به نمایش گذارده‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: پاسداران و جانبازان پس از دوران دفاع مقدس در عرصه های مختلف همچون مقابله با هجمه فرهنگی و آبادانی دست به خلق حماسه های بزرگی زده اند و با حضور فداکارانه، فعالانه و خستگی ناپذیر خود، امنیت،آسایش و سرافرازی را در میهن اسلامی پابرجا کرده اند./950/پ202/س
ارسال نظرات