۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۰۸۴۵۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

خود‌سازی بر اساس مؤلفه‌های انتظار مهم‌ترین وظیفه شیعه ‌است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین یکی از مهم‌ترین وظایف شیعه منتظر صاحب الزمان‌(عج) را خود‌سازی برای اساس معیارها و مؤلفه‌های انتظار دانست.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اکبر حاجی عزیزخانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در جلسه هماهنگی مراسم نیمه شعبان با تبریک اعیاد شعبانیه، این ماه را یکی از برترین ماه های سال دانست و گفت: باید برنامه های ماه شعبان به گونه ای ویژه برگزار شود.

وی در ادامه سخنان خود یکی از مهم ترین وظایف شیعه منتظر صاحب الزمان‌(عج) را خود سازی برای اساس معیارها و مؤلفه های انتظار دانست و افزود: شناخت امام زمان‌(عج) یکی از اهم وظایف مسلمانان است زیرا وقتی او را بشناسیم و به صفات و خصوصیات آن حضرت آشنا شویم بهتر به وظایف خود به عنوان یک مسلمان می‌پردازیم.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی ادامه داد: وقتی شناخت حاصل شود، دیگر امام زمان خود را از یاد نمی‌بریم و هر گاه از آن حضرت یاد می‌کنیم فقط یک نام در ذهن ما نقش نمی‌بندد، بلکه یک شخصیت کامل باصفات عالیه مجسم می‌گردد که حتی نام و القاب ایشان الگو دهنده به شیعیان خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین اضافه کرد: وظیفه شیعه منتظر صاحب الزمان‌(عج) خود‌سازی بر اساس معیارها و مؤلفه‌های انتظار است، گوهر وقتی پاک شد قابل فیض می‌شود و انسان وقتی مهذب گردید شایسته خدمت به حضرت امام زمان(عج) می‌گردد.

حجت الاسلام عزیزخانی با اشاره به این که این سازمان برنامه های گوناگون‌ را همزمان با ماه شعبان در دستور کار دارد، افزود: نیمه شعبان بهترین فرصت برای تقویت باورهای مذهبی و زدودن انحرفات و خرافات و توجه قلبی مردم به انتظار فرج است.

وی، شناخت ناکافی به امام عصر(عج) را بزرگ‌ترین نقیصه امت اسلامی عنوان کرد و گفت: باید ببینیم از وجود مبارک امام عصر (عج) چه می خواهیم و از ناحیه مبارک ایشان چه چیزی قرار است به ما برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که اگر امر ظهور و فرج برای زندگی ما انسان ها قابل درک شود، دیگر نام مبارک امامان را فقط برای رفع احتیاجات خود بر زبان نمی آوریم، گفت: با شناخت و تبعیت از فرامین امام می توانیم زمینه ظهور ایشان را فراهم کنیم.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی، ضمن برشمردن فضایل منتظران واقعی امام زمان‌(عج‌)، شناخت واقعی امام زمان‌(عج‌) بر همه منتظران را‌ ضروری دانست و اظهار داشت:  دشمن با تحریف واقعیت های اسلام سعی در انحراف جوانان داشته و آسیب‌هایی را به جوامع شیعه وارد می کند، بنابراین وظیفه اصلی مسؤولان ابتدا شناسایی این مشکلات و آگاهی‌بخشی به نسل جوان در زمینه فلسفه انتظار و ظهور است. 

وی در پایان یادآور شد: فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان های نظام اسلامی و مکتب تشیع است وهمواره در طول تاریخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامی برای تبیین آن تلاش کرده اند./950/پ202/س
ارسال نظرات