۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۴۸۸
خطیب جمعه سیهات عربستان:

تمدن مادی غرب به زودی ویران خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه سیهات عربستان تاکید کرد: تمدن مادی غرب به زودی بر سر صاحبان آن فرو خواهد ریخت.
شيخ عبدالمحسن النمر خطيب جمعه سيهات عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمحسن نمر، خطیب جمعه سیهات عربستان، روز گذشته در جمع کثیری از شیعیان این شهر با اشاره به تکیه تمدن غرب بر مادیات گفت: تمدن مادی غرب بهترین الگو برای راه و روش گمراهی و تباهی است. تمدن غرب همه امور مادی را بررسی کرد و پایه و اساس خود را بر تسلط بر بشریت و جهان استوار کرد.

وی افزود: تمدن مادی غرب به زودی بر سر صاحبان آن ویران خواهد شد، زیرا با مبدا معرفت عالم حقیقت و معرفت اصل و راه بشریت بیگانه است.

حجت الاسلام نمر نسبت به گسترش نزاع های مذهبی هشدار داد و تصریح کرد: پیروان مذاهب مختلف باید از وقوع در نزاع های مذهبی که در گذشته رخ داده اند برحذر باشند و به اختلافات بزرگان جهان اسلام دامن نزنند.

خطیب جمعه سیهات عربستان از تبادل اتهامات بی پایه و اساس به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: هیچ کس حق ندارد بدون مدرک و آگاهی کامل دیگران را به اموری متهم سازند. یکی از این موارد که بسیار عجیب است اتهام قتل امام حسین (ع) توسط شیعیان بوده که از گذشته نیز شنیده می شود.

وی تاکید کرد: این ادعا باطل و به دور از صحت است، این افراد با ادعای اینکه سپاهی که امام حسین (ع) را به قتل رساند از کوفه بوده و کوفیان نیز شیعه هستند می خواهند حقایق را با مغلطه های اینچنینی کتمان کنند.

شیخ عبدالمحسن نمر ادامه داد: کوفه در آن زمان از قشرها و نژادهای مختلف تشکیل شده بود و تنها به شیعیان تعلق نداشت. شاید جمعی از شیعیان نیز در میان آنان حضور داشتند، ولی سپاه بنی امیه شیعه نبوده و هیچ ارتباطی با شیعیان نداشت.

خطیب جمعه سیهات از ساخت فیلم موهن علیه امام حسن (ع) و امام حسین (ع) به شدت ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: بسیار شگفت آور است که این روزها فیلم هایی ساخته می شوند تا قاتلان امام حسین (ع) تبرئه و دیگران به این امر متهم شوند، فیلم های دیگری نیز به بررسی شخصیت امام حسن (ع) می پردازند که متناسب با اندیشه های کوته نظران است.

وی به شدت به دشمنان اهل بیت (ع) هجمه کرد و خاطر نشان ساخت: پیروان اهل بیت (ع) ظلم و ستمی که در حق خاندان عصمت و نبوت وارد شد را به هیچ مذهبی منتسب نمی کنند، ولی کسانی که هر اندیشه، مذهب و قشری که به دشمنی با اهل بیت (ع) می پردازد بدون شک در هلاکت و گمراهی خواهد بود./980/ب902/گ
ارسال نظرات