۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۰۸۶۱۷
امام جمعه بابل:

برخورد قانونی با مظاهر فساد و بی بندوباری در جامعه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل برخورد قانونی با مظاهر فساد و بی بندوباری در جامعه را ضروری دانست و گفت: آحاد جامعه اسلامی باید تلاش کنند تا فضای آلوده را به فضایی سالم مبدل و رفتاری توأم با اخلاق الهی و دینی در جامعه رواج دهند.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل
حجت‌الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به این که مسأله حجاب و عفاف یکی از احکام ضروری اسلامی است، گفت: خدای متعال حفظ حجاب و عفاف را برای سلامت جامعه اسلامی به ویژه بانوان یک تکلیف واجب قرار داد و بر اساس این حکم، زنان و مردان مسلمان باید از نگاه کردن به نامحرم بپرهیزند تا مبادا زمینه ساز فساد شوند.

امام جمعه بابل، عنوان کرد: حجاب یکی از مقوله‌های فرهنگی معروف در جامعه اسلامی است و باید به احترام افکار عمومی رعایت شده و با افرادی که بخواهند نسبت به این مسأله دهن کجی کنند و این موضوع را که جزء سرمایه ملی و فکری است خدشه‌دار کنند یا از بین ببرند مقابله شود.

وی با اشاره به تأثیرات طرح حجاب و عفاف در جامعه، افزود: طرح حجاب و عفاف که در سه استان تهران، مازندران و گیلان اجرا می‌شود، اگر به درستی و مستمر اجرا شود اثرات ارزشمندی به جا خواهد گذاشت همان گونه که در سال گذشته با جمع آوری اراذل و اوباش‌ امنیت و سلامت به جامعه حاکم شد. 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که، حجاب از حیاتی‌ترین احکام اسلامی و ذکر این مسأله در قرآن نشان‌دهنده اهمیت آن است، تصریح کرد: خداوند در آیات قرآنی برای شناخت موانع حفظ امنیت و سلامت اخلاقی در درون جامعه فرامین و دستوراتی راه‌گشا دارد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) بر حفظ موضوع حجاب و عفاف نشان‌دهنده اهمیت این حکم برای آحاد مسلمین است و آن حضرت بهترین امر بر زن را در این دانسته تا نگاه مردان به زنان نیفتد و زنان نیز به مردان نامحرم نگاه نیندازند.

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی طی سی سال گذشته را ترویج مسأله عفاف و حجاب دانست و گفت: اما امروزه یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های موجود در جامعه مسأله بی حجابی و بی بندباری است که نظام جمهوری اسلامی علاوه بر شناساندن ارزش‌های عفاف و حجاب به مردم باید با معترضان حجاب به شدت برخورد کند.

وی افزود: امروزه کشورهای خارجی برای رسیدن به اهداف خود مسأله عفاف و حجاب ما را نشانه گرفته‌اند و از عوامل اخلاقی به عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند که این امر جای بسی تاسف و نگرانی است.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: کسانی که به دلیل ترویج بی حجابی در کشور دستگیر شدند، اعلام کردند ما از سایت‌های اینترنتی پول گرفتیم تا با لباس مبتذل در جامعه ظاهر شویم تا ذائقه ملت تغییر کرده و آنها را به سوی بی عفتی سوق دهیم.

امام جمعه بابل با بیان این که، جلوگیری از افراد بدحجاب ضروری است، ادامه داد: دولت و ملت در قالب امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه فعالیت داشته باشند تا فضای آلوده را به فضایی سالم مبدل کنند و رفتاری توأم با اخلاق الهی و دینی در جامعه رواج دهند.

حجت الاسلام روحانی اظهار داشت: افراد جامعه به صرف این که خود مسأله حجاب را نپذیرفتند و باور ندارند نباید به غلط تصور کنند، که می‌توانند آن را رعایت نکنند زیرا در جامعه اسلامی حجاب به عنوان موضوع پسندیده و مقبول و یک اصل است و اعضای جامعه موظفند رعایت کنند هرچند از جهت فردی حجاب برای آنها توجیه شده نباشد./950/ت302/س
ارسال نظرات