۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۶۴۵
امام جمعه مشهد:

برای نهی از منکر نباید به امید دستگاه های اجرایی نشست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با تأکید براین که مردم برای نهی از منکر نباید به امید دستگاه های اجرایی بنشینند گفت: تنها انتظاری که از نهادهای اجرایی داریم این است که جلوی مبادی بی‌حجابی را بگیرند.
آيت الله سيداحمد علم الهدي امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با روز حجاب و عفاف، راهپیمایی بانوان محجبه در مشهد برگزار شد.

آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در این مراسم اظهار داشت: امروز زنان ما اصول دین و فرهنگ دینی را براساس استدلال و منطق دانسته و در دانشگاه ها، حوزه های پزشکی و ... در کمال تعبد و تدین فعالیت می کنند؛ از این رو ما به علم، تمدن، منطق و دین‌مداری و دین‌محوری این افراد تکیه می‌کنیم تا بی‌حجابی همانند دوران رضا‌خان توسعه نیابد.

وی با بیان این‌که امروز اکثر زنان باسواد و نخبه کشور مدافع‌ حافظ حجاب بوده و کمتر کسی در قشر بانوان نخبه می توان یافت که بی حجاب باشد، افزود: شما خواهران باید نهی از منکر در برابر بی حجابی را وظیفه قطعی خود بدانید و برای این منظور نباید به امید دستگاه های اجرایی بود بلکه با حرکتی سازمان یافته این جریان مهم را در شهر ایجاد کنید.

امام جمعه مشهد با بیان این که ما از مسئولان کشور نمی خواهیم جلوی بی‌حجابی را بگیرند، گفت: آنچه از آنها می‌خواهیم جلوگیری از مبادی بی حجابی است که یکی از آن‌ها در حوزه پوشاک است.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر این‌که اتحادیه پوشاک و وزارت بازرگانی باید مسأله پوشاک را دقیق مورد توجه قرار داده و به عنوان مثال اجازه فروش مانتوهای کوتاه با آستین کوتاه را ندهند، گفت: این مطلب را من با آن ها بازگو کردم که گفتند عده ای سرمایه شان در این عرصه خسارت می بیند.

وی با اظهار تاسف از این پاسخ برخی افراد در این حوزه تصریح کرد: برخی حاضرند خون فرزند حضرت زهرا(س) را زیر پا گذاشته و آنرا پایمال کنند اما سرمایه این عده آسیب نبیند. توجه داشت که به چه قیمتی می خواهید این سرمایه حفظ شود.

عضو خبرگان رهبری در خصوص با طرح تفکیک جنسیت در دانشگاه ها نیز یادآور شد: حال که مردم ما با قاطعیت می خواهند این طرح که توسط یک وزیر غیور تهیه شده اجرا شود امیدواریم در آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها شاهد اجرای آن باشیم.

آیت الله علم الهدی همچنین با اشاره به فعالیت های صدا وسیما در زمینه تبلیغ حجاب و عفاف تصریح کرد: از این رسانه تقاضا داریم فیلم ها به خصوص فیلم‌های خارجی که خود به نوعی مروج بدحجابی هستند و همچنین هر برنامه و یا نمایشی که حجاب را در معرض خطر قرار داده و آنرا تضعیف می کند، پخش نکنند.

آیت الله علم الهدی ابراز داشت: از زمانی که مسلمانان در اندلس‌(اسپانیای امروز) شکست خوردند، غرب درصد بود برای انتقام از این‌که چند سالی بخشی از غرب و اروپا در حاکمیت مسلمانان بود جوامع اسلامی را تحت سلطه خود در آورد که این مهم همیشه از طریق هجوم نظامی نبود.

وی با بیان اینکه در دو قرن اخیر غرب توانسته است به طور کامل انتقام خود را از مسلمانان گرفته و بر بلاد اسلامی مسلط شود، ادامه داد: آنچه مشخص است در تمام این مدت مهم‌ترین مانع سرراه استکبار برای رسیدن به هدفش فرهنگ مردم یاد شده که او از طریق حیله، فتنه، توطئه و شیطنت تواست این مانع را از سر راه خود بردارد.

آیت الله علم الهدی فرهنگ را به دو گروه تقسیم کرد و گفت: دسته ای از فرهنگ ها برخاسته از آداب و رسوم ملی، شهری، روستایی ، قبیله ای و ... هستند که فاقد ریشه بود و با آمدن نسل‌های جدید دشمن به راحتی می تواند آن را از بین برده و فرهنگ خود را جایگزین کند‌.

وی افزود: اما برخی از فرهنگ ها وجود دارند که ریشه در ایدئولوژی و اعتقادات مردم داشته و به آسانی قابل تغییر نیستند که در این موارد در صورت کارساز نشدن حیله و توطئه و نیرنگ در مقام خشونت بر می آیند.

آیت الله علم الهدی فرهنگ مردم ایران را از نوع دوم دانست و عنوان کرد: فرهنگ دینی جان این مردم است؛ از این رو براندازی آن برای دشمن کار آسانی نیست برای همین قبل از هر اقدامی ابتدا باید این فرهنگی دینی را از مردم بگیرند تا بتوانند از این مسیر دین را ساقط کنند که مشابه آن در زمان رضاخان و واقعه کشف حجاب وجود دارد.

وی یادآور شد: دشمنان ما به این مسأله پی برده اند که حجاب ابزاری برای براندازی اسلام و دین‌زدایی است و تنها یک حکم شرعی و عامل امنیت اخلاقی و اجتماعی نیست./930/پ202/س
ارسال نظرات