۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۶۸۵

برگزاری جشن نیمه شعبان در 700 مسجد قزوین

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به در پیش بودن میلاد آخرین منجی عالم بشریت از برگزاری جشن نیمه شعبان در 700 مسجد استان خبر داد.
مهدويت
حجت الاسلام علی اکبر حاجی عزیزخانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری جشن نیمه شعبان در 700 مسجد استان خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: هیأت های مذهبی، هیأت امنای مساجد، حسینیه‌ها جشن‌های مذهبی را همزمان با شب نیمه شعبان برگزار می‌کنند که در این مساجد، بخشی از روحانیان طرح هجرت و بخشی نیز ائمه جماعات مساجد شهری و روستایی به سخنرانی در خصوص فلسفه انتظار، مهدویت و وظیفه منتظران واقعی امام زمان‌(عج) خواهند پرداخت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین همچنین از برگزاری مراسم احیاء شب نیمه شعبان در برخی از مساجد استان خبر داد و گفت: بسیاری از برنامه های ایام شعبانیه با مشارکت مردم در حال انجام است که این مهم نشان دهنده ارادت قلبی مردم متدین و ولایت مدار به امام زمان حضرت مهدی (عج) است.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی در بخش دیگری از سخنان خود در بخش دیگری از سخنان خود شناخت امام زمان (عج) یکی از اهم وظایف مسلمانان است زیرا وقتی او را بشناسیم و به صفات و خصوصیات آن حضرت آشنا شویم بهتر به وظایف خود به عنوان یک مسلمان می‌پردازیم.

وی اضافه کرد: وظیفه شیعه منتظر صاحب الزمان (عج) خودسازی بر اساس معیارها و مؤلفه های انتظار است، گوهر وقتی پاک شد قابل فیض می‌شود و انسان وقتی مهذب گردید شایسته خدمت به حضرت امام زمان(عج) می‌گردد.

حجت الاسلام عزیزخانی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که امروز جامعه اسلامی نیازمند شناخت بیشتر نسبت به مهدویت و فلسفه انتظارهستند، گفت: ترویج فرهنگ مهدویت جزء برنامه‌های مهم و اولویت‌دار تبلیغات اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: برگزاری گفتمان های دینی با موضوع مهدویت در سطح مدارس، مساجد و دانشگاه ها یکی از برنامه های موفق تبلیغات اسلامی استان است که به طور جدی در حال برگزاری است.

به گفته وی ترویج مهدویت جوانان را از انحرافات مصون می‌دارد و موجب تربیت نسل جوانی با روحیه ضداستکباری می شود، بنابرین باید با یک برنامه ریزی صحیح در راستای ترویج فرهنگ مهدویت گام های اساسی تری برداشته شود.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی با اشاره به این که این سازمان برنامه های متعددی را همزمان با ماع شعبان در دستور کار دارد، افزود: نیمه شعبان بهترین فرصت برای تقویت باورهای مذهبی و زدودن انحرفات و خرافات و توجه قلبی مردم به انتظار فرج است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که ترویج اندیشه مهدویت جوانان را از انحرافات مصون می‌دارد و سبب تربیت نسل جوانی با روحیه ضداستکباری می شود، تصریح کرد: بنابراین باید با یک برنامه ریزی صحیح در راستای ترویج فرهنگ مهدویت گام های اساسی تری برداشته شود. 

وی با بیان این که نهادینه شدن اندیشه مهدویت در جامعه سبب رشد و بالندگی آن در حوزه های مختلف می شود، گفت: متأسفانه عامل بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی جامعه ناشی از عدم توجه مناسب به اندیشه های والای مهدوی است./950/پ202/س
ارسال نظرات