۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۷۰۸
معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان خبر داد؛

اجرای طرح بزرگ مهمانی ملکوت در مدارس علمیه خوزستان

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان از اجرای طرح بزرگ و دینی مهمانی ملکوت در مدارس علمیه خوزستان خبر داد و اظهار داشت: این طرح جامع و دینی برای بستر سازی قرائت نماز شب برگزار می شود.
حجت الاسلام مهدي زرشناس، معاون تهذيب حوزه علميه خوزستان


حجت الاسلام مهدی زرشناس، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اذعان داشت: اجلاسیه سراسری اساتید اخلاق حوزه های علمیه که در مشهد مقدس برگزار شد، حاوی برنامه های متنوعی ویژه اساتید اخلاق بود.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه سراسری 19 نفر از اساتید اخلاق حوزه علمیه خوزستان شرکت کردند که از بیانات و رهنمودهای حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه کشور و برنامه های متنوع این اجلاسیه بهره مند شدند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: در شهرستان بناب از توابع استان آذربایجان شرقی، اردوی اساتید مشاوره حوزه های علمیه کشور برگزار شد که 20 نفر از اساتید مشاوره حوزه علمیه خوزستان در این اردو شرکت کردند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان گفت: برگزاری دوره مهارت دانش افزایی و اجلاسیه معاونان تهذیب حوزه علمیه خوزستان همراه با کارگاه آموزشی، از مهم ترین برنامه هایی است که در سال گذشته توسط معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

وی با اشاره به اردوی نخبگان اخلاقی حوزه های علمیه کشور در شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری، ابراز داشت: این دوره به مدت 11 روز در حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان فارسان در حال برگزاری است و 120نفر از نخبگان اخلاقی حوزه علمیه خوزستان نیز در این اردو شرکت کرده اند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان از تأسیس واحد قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان خبر داد و گفت: تصحیح قرائت نماز طلاب حوزه علمیه خوزستان، تلاوت روزانه قرآن در بین نمازها، شناسایی نخبگان قرآنی مدارس، چاپ و نشر آیات و احادیث اخلاقی، ترویج بلوتوث و پیامک های اخلاقی، از مهم ترین فعالیت های واحد قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان در سال تحصیلی جدید است.

این فعال عرصه حوزوی بیان داشت: پخش مجله و سی دی های تربیتی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی در بین مدارس علمیه خوزستان، طرح جامع مدرسه مطلوب و ارزیابی مدارس با 30 آیتم تربیتی، اخلاقی و آموزشی، توزیع تقویم عبادی ویژه حجره های طلاب و ملبس شدن 130 نفر به لباس مقدس روحانیت، از مهم ترین و شاخص ترین برنامه معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان در سال تحصیلی 89 بود.

استاد حوزه علمیه به برنامه های معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان در سال تحصیلی جدید اشاره و تأکید کرد: برگزاری طرح ویژه مهمانی ملکوت که با هدف بستر سازی و تقویت قرائت نماز شب در حوزه علمیه خوزستان برگزار می شود، از مهمترین برنامه های این معاونت در سال تحصیلی جدید به شمار می‌آید.

وی از برگزاری طرح آموزش مهارت‌های زندگی ویژه خانواده طلاب حوزه علمیه خوزستان خبر داد و ابراز داشت: متأسفانه در برهه کنونی، حوزه‌های علمیه از خانواده طلاب و روحانیان غافل شده اند که در طرح آموزش مهارت های زندگی اسلوب و شاخص های کارآمد زندگی همراه با پخش بسته های فرهنگی و سی دی های تربیتی به خانواده طلاب حوزه علمیه خوزستان آموزش داده می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، از تأسیس واحد فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان خبر داد و گفت: واحد فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان در آینده ای نزدیک تأسیس خواهد شد و انجام فعالیت های فرهنگی در راستای بصیرت افزایی طلاب از جامع ترین برنامه های این واحد خواهد بود.

حجت الاسلام زرشناس تصریح کرد: تأسیس گروه های شعر و ادب، تئاتر و هنرهای نمایشی، خط و طراحی، تحلیل سیاسی، مسابقات و سایر برنامه های فرهنگی و هنری، از دیگر فعالیت های واحد فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان محسوب می شوند.

این فعال عرصه حوزوی، در پایان سخنان خود برگزاری کلاس اخلاق با حضور علمای برجسته خوزستان و کشور و راه اندازی اتاق مشاوره حوزه علمیه خوزستان را از مهم ترین برنامه های معاونت تهذیب در سال تحصیلی جدید ویژه طلاب خوزستانی عنوان کرد./9461/ت302/ع

ارسال نظرات