۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۷۳۲
از فردا در تبریز؛

مسابقات همخوانی قرآن و اذان در تبریز آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسابقات استانی همخوانی قرآن کریم، اذان و ابتهال به همت اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از فردا در تبریز آغاز خواهد شد.
مسابقات قرآن کريم



حجت الاسلام حسین نوبری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مسابقات استانی همخوانی قرآن کریم، اذان و ابتهال از فردا پنج شنبه 23 مرداد در امامزاده موسی بن جمال تبریز واقع در خیابان شهید مطهری (راسته کوچه) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات قرآنی و معنوی ادامه داد: شناسایی و پرورش استعدادهای موجود در استان، گسترش فرهنگ قرآنی، تبیین سیره عملی ائمه اطهار و اقامه مفاهیم قرآن و نماز در جامعه اسلامی از مهمترین اهداف این مسابقات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تصریح کرد: این مسابقات به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در دو بخش خواهران و برادران زیر 16 سال(شکوفه‌ها) و بالای16 سال (بزرگسالان) برگزار می شود.

حجت الاسلام نوبری با اشاره به شرایط و ضوابط شرکت در این مسابقات اظهار داشت: در بخش همخوانی آیات نیز بایستی قطعه مورد نظر دارای استقلال معنایی از آیات قبل و بعد از آن باشد، افزون بر این‌که تاکید بر آیات مرتبط با موضوع بیداری اسلامی، وحدت، ظلم ستیزی و استکبار جهانی مورد نظر خواهد بود.

حجت الاسلام نوبری با اشاره به شرایط داوطلبان شرکت در بخش دعا و ابتهال افزود: شرکت کنندگان در این بخش باید ادعیه و مناجات های مؤثوره به ویژه فرازهایی منتخب از صحیفه سجادیه و دعای جامعه کبیره مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مسابقات تواشیح و ابتهال بدون محدویت سنی خواهد بود، گفت: مسابقات اذان تنها ویژه برادران در دو مقطع سنی زیر 16 سال(شکوفه ها) و بالای16 سال (بزرگسالان) خواهد بود.

گفتنی است، مسابقات خواهران روز شانزدهم تیر و برادران هفدهم تیر در تبریز برگزار شد که برگزیدگان هدایای نفیسی اهدا دریافت کردند./935/پ203/ع

ارسال نظرات