۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۰۸۸۰۲

برنامه های بنیاد مهدویت مازندران در نیمه شعبان تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان مهم ترین برنامه‌های این بنیاد را تشریح کرد.
مدير عامل بنياد مهدويت مازندران
حجت الاسلام محمد‌رضا نصوری، مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان مهم ترین برنامه های این بنیاد در این ایام را تشریح کرد.

وی با بیان این که به مناسبت فرارسیدن دهه مهدویت، ستاد جشن نیمه شعبان در استان با همکاری هیات رزمندگان اسلام و نهادهای مختلف استان تشکیل شد، افزود: برگزاری جشن و مجلس معرفت مهدوی با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی، از مرکز تخصصی مهدویت در حسینیه عاشقان کربلا ساری برگزار می شود.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) مازندران همچنین از برگزاری سلسه برنامه های انتظار در مسجد محدثین شهرستان بابل خبر داد و ادامه داد: این برنامه نیز با سخنرانی آیت الله علم الهدی و حجج اسلام عالی، نصوری، نقویان و مهندسی برگزار خواهد شد.

وی همچنین به احیای شب نیمه شعبان در شهرهای مختلف استان مازندران اشاره کرد و گفت: برپایی ایستگاه های صلواتی در شهرها و بخش های استان و همچنین برپایی این ایستگاه ها در مبادی و خروجی های استان تیز از دیگر برنامه های این ستاد است.

حجت الاسلام نصوری با بیان این که سه نوع بروشور فرهنگی و مهدوی به نام های انتظار پویا، مولفه های انتظار فرج و بروشور اعمال شب نیمه شعبان نیز در بین مردم این استان به مناسبت این ایام فرخنده توزیع می شود، ادامه داد: برگزاری مراسم دعای کمیل و ندبه در شب و صبح نیمه شعبان در استان نیز از دیگر برنامه های ستاد نیمه شعبان مازندران است.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران همچنین از اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان خبر داد و ادامه داد: این اعزام ها با همکاری بنیاد مهدویت و سازمان تبلیغات به منظور تبیین مناسب مقوله مهدویت انجام می شود.

حجت الاسلام نصوری در ادامه سخنان خود با بیان این اندیشه مهدویت به دلیل دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فرد، یکی از توانمند‌ترین عوامل رشد جامعه دینی ما است، گفت: ‌گسترش این فرهنگ نورانی، سبب رشد و بالندگی هر چه بیشتر جامعه و حفظ آن از تباهی ها است.

وی با بیان این که متأسفانه این اندیشه و مسائل پیرامون آن سال ها دچار غفلت، کم کاری، کج فهمی و سطحی نگری شده بود، افزود: متأسفانه در گذشته به دلیل غفلت از این مسأله مهم این مقوله مهم به دست برخی انسان های کم دانش و بعضاً بی دانش افتاده و موجب به انحراف رفتن جمعی از مشتاقان حضرت مهدی (عج) شده و حتی دست آویز دشمنان خاصه غرب و وهابیت شد.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران خاطرنشان کرد: متولیان علمی و فرهنگی باید با جدیت بیشتری در تقویت و مشارکت ترویج و تعمیق فرهنگ مهدوی از خود نشان دهند.

حجت الاسلام نصوری با بیان این که در چند سال اخیر با کوشش برخی مراکز و با به میدان آمدن تنی چند از افراد شناخته شده که همراه و هماهنگ با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند سد غربت شکسته شده و مسأله مهدویت از انزوا خارج شد، بیان داشت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در سال 79 با موافقت مقام معظم رهبری و بنا به پیشنهاد حجت الاسلام قرائتی و همکاری برخی شخصیت های علمی و فرهنگی کشور تأسیس و به منظور توسعه فرهنگ مهدویت شعبه بنیاد در اکثر مناطق کشور بازگشایی شد.

وی خاطرنشان کرد: شعبه این بنیاد در مازندران مرداد ماه سال 87 طبق تقاضای نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار و جمعی از مسؤولان علمی و فرهنگی استان افتتاح و آغاز به کار کرد.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران، ترویج و تعمیق فرهنگ انتظار، تربیت نیروهای مستعد و کارآمد در زمینه تبلیغ، ارتقای باورهای دینی خاصه امامت و مهدویت و جلوگیری از آسیب‌های مهدویت و گروه‌های انحرافی را مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های تأسیس این بنیاد در استان اعلام کرد.

حجت الاسلام نصوری در ادامه سخنان خود از برگزاری ‌دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مقدماتی معارف مهدویت ویژه فرهنگیان مازندران خبر داد و گفت: این دوره آمورشی با حضور سه هزار نفر از فرهنگیان استان برگزار شد که استقبال گسترده ای نیز از آن صورت گرفت.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران در ادامه برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی معارف مهدویت ویژه خواهران مبلغ، برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی معارف مهدویت ویژه برادران طلبه مقیم قم، برگزاری دوره تربیت مربی معارف مهدویت ویژه طلاب مازندرانی مقیم قم، برگزاری دوره کوتاه مدت معارف مهدویت ویژه پرسنل دولت با همکاری استانداری و برگزاری دوره کوتاه مدت معارف مهدویت ویژه دانشجویان دانشگاه‌های مازندران را بخشی از دوره‌های آموزشی برگزار شده در استان اعلام کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات