۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۹۱۱۵
رییس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران:

نماز جمعه یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران، نماز جمعه را یکی از رویش های انقلاب اسلامی دانست و گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار نفر در ستاد های نماز جمعه استان مشغول به همکاری هستند.
امام جمعه موقت ساري
حجت الاسلام محمد قاسمی، رییس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به در پیش‌بودن پنجم مرداد سالروز تأسیس نماز جمعه‌ گفت: نماز جمعه یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است و پایگاهی برای وحدت و همدلی مردم و نیز خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان نظام است.

وی با اشاره به نقش ستادهای نماز جمعه گفت: ستادهای نماز جمعه بازوان پرتوان ائمه جمعه و اعضای آن به عنوان سربازان گمنام امام زمان(عج) پرچمداران و حامیان ائمه جمعه هستند که در طول هفته تلاش گسترده ای در جهت برپایی باشکوه نماز جمعه انجام می دهند.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که در حال حاضر 600 تریبون نماز جمعه در سراسر کشور فعال است، بیان داشت: در مازندران نیز 32 خطیب جمعه هر هفته این نماز پرفیض را در شهرهای مختلف استان اقامه می کنند و امروز حمایت از برپایی این نماز عبادی و سیاسی سبب تقویت نظام اسلامی خواهد شد.

حجت الاسلام قاسمی، حضور پر شور مردم در صفوف نماز جمعه را سبب عصبانیت و هراس دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: پایگاه های نماز جمعه بهترین مکان برای خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان نظام هستند و به همین دلیل تقویت این جایگاه بسیار اهمیت دارد.

رییس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران ادامه داد: امروز تنها مکانی که مردم هفته ای یک روز آن هم روز جمعه دور هم جمع شده و به صحبت های خطیب جمعه توجه می کنند و در همان روز هم تلاش دشمنان و توطئه آنان نقش بر آب می شود همین نمازجمعه هستند که این نشان دهنده جایگاه رفیع پایگاه عبادی و سیاسی نماز جمعه است.

حجت الاسلام قاسمی، تقویت جایگاه نماز جمعه را تقویت جایگاه ولایت و امامت در نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: ملت ایران بیش از سه دهه از جایگاه ولایت با همه توان خود محافظت کردند و هیچ گاه اجازه تعرض دشمن به این جایگاه رفیع را نخواهد داد.

وی در ادامه سخنان خود به مهم ترین برنامه های سالروز پنجم مرداد در مرکز استان اشاره کرد و با بیان این که همانند سال های گذشته نمایشگاه نور جمعه همزمان با این روز در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار خواهد شد، گفت: در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و فعالیت های ستاد نماز جمعه مرکز استان مازندران به  نمایش در خواهد آمد.

حجت الاسلام قاسمی همچنین از برپایی میزگرد تخصصی و کارشناسی در خصوص اهمیت نمازجمعه و نقش ائمه جمعه و مردم در حفظ و نگهداری و پایبندی به ولایت فقیه و جایگاه آن در این ایام خبر داد و افزود: این برنامه نیز با همکاری صدا و سیمای مرکز مازندران و با حضور ائمه جمعه استان برگزار می شود.

امام جمعه موقت ساری از همکاری بیش از دو هزار نفر در ستاد های نماز جمعه استان مازندران خبر داد و بیان داشت: از این تعداد هزار و 600 نفر به صورت رسمی و 500 نفر نیز به صورت افتخاری با این ستاد ها همکاری می کنند.

وی، ساخت، بازسازی و مرمت مصلاهای نماز جمعه شهرستان را از برنامه های در دستور کار شورای سیاست گذاری اعلام کرد و گفت: این برنامه با هدایت ها و راهنمایی های آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و حجت الاسلام تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در حال پیگیری است./950/پ202/ص
ارسال نظرات