۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۹۱۴۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

فرهنگ انتظار نقطه قوت همه ادیان الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که اعتقاد به منجی در همه ادیان الهی وجود دارد، گفت: فرهنگ انتظار نقطه قوت همه ادیان و عاملی برای نزدیک‌سازی پیروان آنان است.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، عصر سه شنبه در جمع کارشناسان فرهنگی استان با گرامی‌داشت میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج) از ماه شعبان به عنوان یکی از با فضیلت‌ترین ماه‌های سال یاد کرد و گفت: باید زمینه بهره‌گیری مناسب از فیوضات معنوی این ماه فراهم شود.

وی از ماه شعبان به عنوان دروازه ورود به ماه مبارک رمضان یاد کرد و افزود: نباید از معنویت‌های موجود در این ماه پر فیض به آسانی عبور کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه سخنان خود با بیان این که اعتقاد به منجی مورد نظر همه ادیان الهی است، خاطرنشان کرد: فرهنگ انتظار نقطه قوت همه ادیان و عاملی برای نزدیک‌سازی پیروان آنان است.

حجت الاسلام ولی‌نژاد با اشاره به ظهور منجی گفت: مسأله عقیده به ظهور مصلحى جهانى در پایان دنیا مسأله‌ای عمومى و همگانى است، و اختصاص به هیچ قوم و ملّتى ندارد. سر منشأ این اعتقاد کهن و ریشه دار، علاوه بر اشتیاق درونى و میل باطنى هر انسان برقرارى نظام صلح و امنیّت در سرتاسر جهان است.

وی با بیان این که اعتقاد به آخرالزمان و ظهور منجی و اصلاح‏گر توانمند و بزرگ جهانی از آرمان‏های مشترک همه ادیان و مذاهب زنده دنیا به شمار می‏رود، افزود: همه ادیان راجع به حضرت ولی عصر(عج) پیش بینی‏ می‏کنند که عدل کامل، صلح کامل، رفاه کامل، سلامت کامل و امنیت کامل‏ برقرار خواهد شد.

حجت الاسلام ولی نژاد، پرداختن به مهدویت، تقویت و گسترش فرهنگ انتظار در جامعه را ضروری دانست و تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج فرهنگ غنی و انسان‌‌ساز مهدویت در‌ جامعه هستیم.

وی با بیان این که استراتژی امروز دشمن بر گسترش خرافه و بدعت‌گذاری استوار است، تصریح کرد: گسترش فرهنگ ناب انتظار مهم‌ترین راه مقابله با بدعت‌گذاری و خرافه افکنی دشمنان است. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان به ویژگی‌های مثبت و منفی انتظار اشاره کرد و با بیان این که انتظار منفی انتظاری است ویرانگر و مخرب که بازدارنده و فلج کننده است و جامعه را به طرف انحطاط و سقوط می‌کشاند، ادامه داد: متأسفانه افرادی خیال می‌کنند انتظار یعنی دست روی دست گذاشتن و منتظر ظهور مصلح ماندن است و در نظر این افراد نیز هر اصلاحی محکوم به شکست است و گناه و فساد و ظلم و تبعیض و حق‌کشی، راه را برای ظهور منجی بشریت باز می‌کند.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که انتظار مثبت، انتظاری تعهدآور و تحرک بخش است، که انسان را از سکون و سکوت می‌رهاند و به حرکت وادار می‌کند، ادامه داد: لازمه انتظار، ساقط شدن تکلیف از آدمی نیست و تکالیف در جای خود محفوظ و ثابت‌اند. و همه موظف به اجرای این وظایف‌اند و لازمه انتظار، به کارگرفتن تمامی نیروها و کوشش بی‌دریغ به سوی امر مورد انتظار است،

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در پایان سخنان خود تصریح کرد: انتظار و امید، به انسان جرأت اقدام و حرکت و نیرو می‏بخشد و شیعیان و پیروان آن حضرت، باید کسب آمادگی معنوی، روحی و ایمانی را جزو وظایف خود بدانند و سرمایه عظیم امید، ایمان و نورانیت را در خود ایجاد کنند تا در حرکت جهانی امام زمان (عج) قرار گیرند./950/پ202/س
ارسال نظرات