۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۰۹۱۶۵
حجت الاسلام پناهیان:

اصلاح آسیب‌های اجتماعی در گرو خوب‌تر شدن مسجدی‌ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان گفت: اصلاح معضلات اجتماعی و رفع آسیب‌ها در جامعه در گرو هرچه فعال‌تر شدن مسجدها و خوب‌تر شدن مسجدی ها است.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی چهارمین همایش آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، مشاور و رئیس اتاق فکر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در جمع مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: اگر کانون‌های فرهنگی مساجد فعال نباشند، قوه قضائیه و نیروی انتظامی فعال می‌شوند و آمارهای طلاق و اعتیاد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اعتبارات کلان اختصاص یافته به ورزش در کشور یاد‌آور شد: اگر نیمی از بودجه‌ ورزشی به کانون‌های فرهنگی مساجد اختصاص یابد، سلامت جسمی، روحی و روانی مردم بسیار بالا می‌رود.

این استاد اخلاق در خصوص برنامه های اجرایی کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور تأکید کرد: برنامه موفق در یک مسجد صرفا برنامه ای پر مخاطب نیست، بلکه برنامه ای موفق است که موجب رشدمستمر برای مخاطبان خود شود.

وی نقد فیلم را یکی از مهمترین بخش های فعالیت های کانون های فرهنگی مساجد عنوان و اظهار کرد: با نقد صحیح فیلم در مساجد می توان از ورود عناصر باطل در روح مسجدی ها جلوگیری کرد و محصولات دینی و معنوی مناسبی را تحویل داد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان کرد: نقد برنامه هاو فیلم های تلویزیونی به معنای مقابله با صدا و سیما نیست بلکه همکاری با تلویزیون و یاری رسانه ملی است.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به رسالت فرهنگ سازی در کانون های فرهنگی مساجد بیان کرد: فرهنگ سازی با کارفرهنگی تفاوت داردو ایجاد سنت های حسنه از ویژگی های اصیل فرهنگ سازی اسلامی است.

وی برگزاری مراسم عقد جوانان، برگزاری جشن تکلیف نوجوانان و احیا گرفتن در مناسبت های مختلف در مساجد را از مهمترین عوامل فرهنگ سازی کانون های فرهنگی مساجد کشور برشمرد.
وی اظهار امیدواری کرد: روزی تمام مساجد کشور به یک سیستم پیام رسانی ساده و یک پایگاه اینترنتی رایانه ای برای جذب مخاطبان و اعلام برنامه هایشان مجهز شوند. 

قابل ذکر است، دومین دوره چهارمین همایش اندیشه های آسمانی با حضور 800 نفر از جوانان کشور در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد در حال برگزاری است.‌/930/د102/س

ارسال نظرات