۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۰۹۱۸۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

انتظار نقطه ثقل رهایی بشر از سرگشتگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مسأله انتظار در دین مبین اسلام از اهمیت بسیار والایی برخوردار است، گفت: انتظار کلید سرگشتگی‌های بشریت است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در نشست رؤسای ادارات تبلیغات استان ضمن تبریک ایام نیمه شعبان و لزوم پاسداشت سالروز ولادت حضرت ولی عصر‌(عج) در بیان اهمیت ماه شعبان گفت: ماه شعبان سراسر شور و شادی است که اشتیاق و نشاط معنوی خاصی برای بندگی فراهم می‌سازد و این از لطف و عنایت خاص خداوندی و تحفه‌ای الهی است.
 
وی با تأکید بر بهره‌مندی کامل از ظرفیت معنوی این ماه‌ افزود: اعیاد شعبانیه سفره رحمت الهی و جلوه باشکوهی از عظمت نعمت خداوندی است که وظیفه شکرگزاری این موهبت الهی را برای بندگان سنگین‌تر می‌کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، فرهنگ انتظار و اعتکاف در ماه شعبان را بهترین ابزار برای بندگی و عبادت و نزدیک شدن به رحمت و غفران الهی دانست و خاطرنشان کرد: انتظار در فرهنگ تشیع یک واژه مقدس و دارای ارزش و منزلت بالایی است که از طریق منبع فیض الهی که امام است، باعث عبودیت و ارتباط بین بنده و خالق می‌شود.

حجت الاسلام شکریان تصریح کرد: هرکس انتظار حقیقی و ملموسی از موعود داشته باشد بی شک دچار گمراهی و سرگشتگی در عصر حاضر نخواهد شد و باید گفت، انتظار کلید قفل سرگشتگی ها و گمراهی های بشریت و راه نجات از سیاهی‌ها، ظلمات و انحراف‌ها است.

وی با بیان این که در جامعه منتظر همه فعالیت و برنامه ها باید مطابق با قرآن و اهداف آن باشد، خاطرنشان کرد: انسان هایی که در چنین جامعه ای زندگی می کنند، افرادی با تفکر و اندیشه‌های متعالی و الهی هستند. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که ارزش‌های مهدوی باید به گونه‌ای تأثیر‌گذار در سطح جامعه نهادینه شود، بیان داشت: ترویج و نهادینه‌کردن این ارزش‌ها می‌تواند در تبیین صحیح فرهنگ مهدویت‌ تأثیرگذار باشد. 

حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به ضرورت اطاعت پذیری از ولایت فقیه در عصر غیبت امام زمان (عج) تاکید کرد: تبعیت از فرامین رهبری در عصر غیبت امام مسأله‌ای ضروری و بدیهی است و هر کس ادعای تبعیت از ولایت امام عصر‌(عج) در عصر ظهور را دارد باید نسبت به اطاعت از فرامین نائب آن حضرت و ولی فقیه زمان خود، پایبند باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش همه جانبه دشمنان اسلام برای مخدوش‌کردن فرهنگ انتظار و مهدویت در‌ جامعه اسلامی‌ افزود: امروز بهترین راه برای خنثی‌کردن توطئه‌های شوم نظام سلطه ترویج صحیح و عالمانه این فرهنگ تعالی بخش در جامعه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در ادامه از برگزاری جشن نیمه شعبان در هزار و 300 مسجد فعال استان خبر داد و افزود: افزون بر این، مبلغان اعزامی نیز در سطح مساجد و مناطق محروم به تبیین مسأله مهدویت و انتظار پرداختند./950/پ202/س
ارسال نظرات