۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۰۹۲۰۲
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌ آذربایجان شرقی:

اصلاح جامعه در گرو اسلامی شدن دانشگاه ها است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌ آذربایجان شرقی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در مورد اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها گفت: اگر دانشگاه‌های اصلاح شود، جامعه و مملکت ما اصلاح خواهد شد.
دانشگاه تهران/1
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی امروز در نشست دبیران استانی و شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ایمان به خدا، صبر، انصاف، تقوا، داشتن ظرفیت لازم و شناخت خویشتن را برای موفقیت هر کاری در هر مجموعه ای ضروری دانست.

حجت‌الاسلام اصغر نقدی گفت: ایمان به خدا باید سرلوحه همه فعالیت¬های ما قرار بگیرد و در این راستا باید از نعمت های خداوند به جا و درست استفاده شود و در همه لحظات زندگی شکرگذار نعمت های خدا بود.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات امام راحل و تاکید مقام معظم رهبری در مورد اسلامی شدن دانشگاه‌ها خاطر‌نشان کرد: اگر دانشگاه های کشور بر اساس مبانی ارزشمند دینی اصلاح شود جامعه نیز اصلاح خواهد شد و در این راستا ما باید از خودمان شروع بکنیم.

همچنین رییس دانشگاه تبریز در این نشست با بیان اینکه این دانشگاه به عنوان دومین دانشگاه قدیمی کشور بعد از دانشگاه تهران با تاسیس دو رشته طب و ادبیات فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: هم اکنون این دانشگاه به عنوان یکی از 10 دانشگاه برتر کشور در تمامی گروه ها و رشته های عمده تحصیلی دانشجو پذیرش و تربیت می کند.

سید محمد تقی علوی در ادامه با اشاره به سایر پتانسیل های دانشگاه تبریز افزود: دانشگاه های متعددی از جمله دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه مراغه و مجتمع آموزش عالی بناب به دلیل پیشرفت و توسعه همه جانبه دانشگاه تبریز از آن متولد و مستقل شده اند که هم اکنون تاثیرات چشمگیری در این مناطق دارند.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه به دلیل بمباران دانشکده فنی از سوی رژیم بعثی عراق در سال 1365 و شهادت 22 تن از دانشجویان در حین ساخت تجهیزات جنگی برای رزمندگان اسلام به مشهدالشهدای دانشگاه های کشور ملقب گردیده است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه به دلیل پتانسل های زیاد قبل و بعد از انقلاب در کشورمان در عرصه های مختلف تاثیرگذار بوده و نقش تعیین کننده ای در توسعه و آبادانی کشورمان داشته است.

علوی در ادامه با اشاره به برگزاری این نشست و اینکه این کانون از اساتید ولایی، متعهد و متدین دانشگاه ها تشکیل شده است، یادآور شد: هر تشکلی برای بقاء و استمرار فعالیت خود باید در مسیر اعتدال حرکت بکند و اگر در طی این راه در خط ولایت، شهدا و در مسیر اصلی انقلاب حرکت بکند، پیروز خواهد شد.

گفتنی است، حضور در محل یادمان شهدای 22 تن از شهدای دانشکده فنی این دانشگاه، قرائت فاتحه به روح مطهر این شهدا و بازدید از موزه شهدای این دانشگاه قبل از شروع این نشست از جمله برنامه های جنبی این گردهمایی بود./935/د101/س
ارسال نظرات