۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۰۹۲۰۵

گردهمایی ائمه جماعات شهرستان هریس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مشترک ائمه جماعات مساجد و مدارس هریس با فرماندهان پایگاه‌‌های مقاومت این شهر برگزار شد.
گردهمايي روحانيان حجت الاسلام قهرمان احمدي مشاور استاندار آذربايحان شرقي در امور روحانيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت، امروز در گردهمایی مشترک روحانیان، ائمه جماعات، مبلغان و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان هریس اظهار داشت: بیداری امت اسلامی از برکات وجودی ولایت فقیه است، آرمان های انقلاب اسلامی ایران در خارج از مرزها مدافعان حقیقی خود را یافته است.

وی با تاکید بر اینکه ولایت فقیه عامل بقا و تحکیم پایه های نظام اسلامی است، تصریح کرد: علل بیداری امت اسلامی را باید در فلسفه وجودی ولایت فقیه جستجو کرد، دشمنان با درک جایگاه رهبری شیعی به دنبال تضعیف جایگاه و نقش ولایت با راهکارهای فرهنگی و رسانه ای هستند.

حجت الاسلام احمدی با تأکید بر این‌که غرب به دنبال انحراف در نهضت بیداری مردم منطقه است، ادامه داد: آنچه که باعث شده ‌مردم کشورهای دیگر انقلاب اسلامی را به عنوان الگو قبول کنند، ‌اثبات کارآمدی این نظام در مدیریت جامعه و ارائه تصویر روشن و ارزشمندی از پیشرفت‌های ایران در همه عرصه‌ها است.

امام جمعه هریس خاطر‌نشان کرد: امروز خاستگاه انقلاب‌های مردم مسلمان منطقه، مساجد و نمازهای جمعه بوده و مبارزه با استعمار و رژیم صهیونیستی وجه مشترک خواسته‌‌های مردم است، همان‌‌گونه که آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی ایران همین عناوین بوده است.

وی ادامه داد: به یقین موج بیداری مردم منطقه محدود به کشورهای منطقه نخواهد بود و به سایر کشورها نیز تسری خواهد یافت، همان‌‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب نیز پیش‌بینی کرده بودند، نهضت بیداری مردم منطقه تا قلب اروپا پیش رفته است.

حجت الاسلام احمدی با تأکید بر این‌که ولایت فقیه ضامن اجرای احکام الهی در نظام اسلامی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران تاثیرات خود را در منطقه بروز می ‌دهد و یکی از برکات مهم و ثمرات بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) احیای فرائض دینی به ویژه نماز و جهاد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تعامل فرماندهان پایگاه های مقاومت مساجد با ائمه جماعات، زمینه‌سازی برای اقامه نماز‌های یومیه را از وظایف مهم متولیان مساجد و بسیجیان دانست.

حجت الاسلام احمدی ماه مبارک رمضان را فرصتی ارزشمند برای تبلیغ و بازگویی ابعاد مختلف و دین جامع اسلام دانست و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و فراهم شدن زمینه های لازم برای گسترش معارف دینی، دیگر حجت برای تبلیغ دین خدا تمام است./935/پ202/س
ارسال نظرات