۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۰۹۳۹۲
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

حوزه‌های علمیه‌ متولی حفظ و گسترش معنویت در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان این‌که حوزه های علمیه برای انجام رسالت خطیر خود باید به مسائل روز آگاهی داشته باشند، گفت: حوزه‌های علمیه‌ متولی حفظ و گسترش معنویت در جامعه هستند.
حجت الاسلام جواد قهرماني، مدير حوزه هاي علميه آذربايجان غربي
حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی و امام جمعه میاندوآب، امروز در حاشیه برگزاری دومین دوره دانش افزایی مدیران مدارس علمیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: بررسی راهکارهای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه، تبادل نظر با مدیران استانها، بررسی وضعیت و نیازهای حوزه های علمیه و انعکاس آن به مسؤولان، ارائه راهکارهای لازم در زمینه تربیت عالمان رهبری و طلاب فاضل از اهداف این دوره است.

وی حوزه های علمیه را متولی حفظ و گسترش معنویت در جامعه عنوان کرد که از زمان رحلت پیامبر اکرم‌(ص) به عنوان پرچمدار هدایت بشری، فعالیت‌های معنوی بسیاری را در راستای تبلیغ معارف الهی و تربیت علمای دینی انجام داده است.

حجت الاسلام قهرمانی با بیان این‌که حوزه های علمیه برای انجام رسالت خطیر خود باید به مسائل روز آگاهی داشته باشند، اظهار کرد: به روز شدن حوزه‌های علمیه نیازمند تدوین برنامه های متنوع و جامع برای برآورده‌کردن نیازهای جامعه و همچنین تربیت نیروهای متعهد و متخصص است.

به گفته این مقام مسؤول، رسالت حوزه‌های علمیه در شرایط کنونی تربیت مبلغ برای جامعه، مدرس برای دانشگاه و عالمان ربانی برای حضور در عرصه های مختلف تبلیغی است.

وی در ادامه به موج بیداری اسلامی در جهان و تحولات اخیر در کشورهای اسلامی منطقه اشاره و تصریح کرد: گرایش بشریت به معنویت و اسلام مشهود است به گونه‌ای که می توان گفت، معنویت‌گرایی گفتمان غالب جهان کنونی شده است.

خطیب جمعه میاندوآب ادامه داد: با توجه به گسترش اسلام خواهی در جهان به ویژه در کشورهای اروپایی و مسیحی، بیشتر کشورها از حوزه های علمیه مبلغ، مدرس و مبشر دینی و معنوی درخواست می کنند که متاسفانه حوزه توان تامین این مبلغان را ندارد.

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به دوره میزبانی آذربایجان غربی از مدیران مدارس یازده استان کشور ابراز امیدواری کرد: در چنین نشست‌هایی با تبادل نظر مدیران مدارس علمیه بتوان به راهکارهای مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای بین المللی رسید./936/ت302/س
ارسال نظرات