۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۰۹۳۹۷
آیت الله طبرسی:

نسل جوان امروز تشنه معارف دینی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت جمع آوری و نگهداری‌ آثار خطی علما و بزرگان دینی‌ گفت: با بهره‌مندی از آثار علما، نسل جوان امروز را با معارف دینی آشنا کنیم.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در مراسم افتتاح کتابخانه اهل البیت(ع) در ساری، تجهیز کتابخانه ها به عنوان مهم ترین منابع علمی و دینی را ضروری دانست و گفت: احیای کار فرهنگی نیازمند تجهیز و تقویت کتابخانه‌ها است.

وی، احیای فرهنگ کتابخوانی درجامعه را یک ضرورت دانست و با بیان این که جامعه ای موفق است که فرهنگ کتاب و کتابخوانی درآن ترویج شود، افزود: جوامعی که از این موضوع مهم به دور هستند علم و دانش در آن جوامع وضعیت خوبی ندارد.

آیت الله طبرسی، ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را زمینه ساز رشد و تعالی جامعه دانست و با بیان این که همه تلاش ها در جامعه باید در جهت ترویج این فرهنگ مهم خلاصه شود، بیان داشت: با نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی می توانیم جامعه ای پویا در بخش های مختلف داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود، کتاب را بهترین ابزار برای تبیین ارزش های دینی و آرمان های انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید ازاین وسیله در جهت تبیین مناسبت آموزه های دینی در جامعه بهره گیریم.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص احیای فرهنگ کتابخوانی در کشور اشاره کرد و با بیان این که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران به دنبال تغییر و تحول و ایجاد فکر و اندیشه بوده است.

وی همچنین به تاریخ احداث کتابخانه در کشور اشاره کرد و با بیان این که این تاریخ به هزار و 700  سال پیش از میلاد مسیح بر می‌گردد، تصریح کرد: ایران اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی از ‌پیشینه تاریخی بسیار زیادی برخوردار است که این پیشینه باید با نهادینه شدن این فرهنگ حفظ شود.

امام جمعه ساری با بیان این که باید نسل امروز جامعه را به وسیله کتاب‌های مرجعی که در دست است با احکام دینی آشنا کنیم، خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز جامعه تشنه معارف دینی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که جمع آوری و نگهداری از آثار خطی علما و بزرگان دینی، گفت: امروز آثار علما و فقهای دینی یک میراث ارزشمند است که باید حفظ شود.

وی، جمع آوری کتاب های مرجع در مازندران را ضروری دانست و با تأکید براین که کتاب های ارزشمند خطی و مرجع از بسیاری از بزرگان دینی و فرهیختگان وجود داشت که متأسفانه از استان خارج شد که این موضوع باید با جدیت دنبال شود./950/پ202/س
ارسال نظرات