۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۰۹۴۸۶
هشتم مرداد؛

گردهمایی بزرگ مبلغان دینی در گلستان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری گردهمایی بزرگ مبلغان استان هشتم مرداد در گرگان خبرداد.
گردهمايي روحانيان
حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان از برگزاری گردهمایی بزرگ مبلغان استان در گرگان خبرداد.

وی با بیان این که این گردهمایی هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار می شود، افزود: این گردهمایی به منظور بررسی مهم ترین مسائل روز جامعه و مباحث دینی و مذهبی با حضور حجت الاسلام راشد یزدی استاد حوزه و دانشگاه، آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، ماه رمضان را ماه هدایت، تعلیم و تربیت دانست و با بیان این که این رمضان، ماه خودسازی و زمینه رسیدن به کمالات است، تصریح کرد: انسان با قصد قربت و انجام فرایض به کمالات برسد، و این ماه اثرات تربیتی بسیاری دارد.

حجت الاسلام ولی‌نژاد به اعزام مبلغ در ایام ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان اشاره کرد و با بیان این که رسالت مبلغان دینی در این ماه مبارک بسیار سنگین است، افزود: یک مبلغ دینی باید مردم را با فضیلت‌های ماه مبارک رمضان آشنا کند.

وی با تأکید براین که مبلغان در ماه مبارک رمضان باید با ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی این فرهنگ غنی را میان عموم جامعه نهادینه کنند، بیان داشت: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و اگر مسلمانان به عظمت و منزلت کتاب خدا پی‌ببرند، جایگاه این ماه را نیز درک خواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، قرآن کریم را بهترین غذا برای روح انسان دانست و با بیان این که انس با قرآن مانع از قدم گذاشتن انسان در گمراهی می‌شود، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این‌که خداوند در این ماه درهای رحمت خود را به سوی بندگانش می گشاید، ادامه داد: مسلمانان باید از قدر و منزلتی که این ماه پرفیض دارد به خوبی استفاده کرده و بخشش گناهان خود را از درگاه ایزد منان مسألت کنند.

وی با تأکید براین که مبلغان دینی باید ضمن بیان احکام اسلامی، مباحث روز، بصیرت‌بخشی و دشمن‌شناسی را در میان عموم جامعه مطرح کنند، گفت: جامعه امروز ما نیازمند شناخت بیشتری از مسائل دینی است که این موضوع وظیفه مبلغان را سنگین‌تر کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان همچنین تقویت نظام جمهوری اسلامی را وظیفه مهم دیگر مبلغان دینی اعلام کرد و اظهار داشت: مبلغان باید با تشریح مسائل و احکام مورد نیاز مردم زمینه ارتقای فرهنگ دینی و معرفتی آنان را فراهم کنند.

حجت الاسلام ولی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این ایام مبلغان باید ضمن تفسیر آیات قرآنی، باید برخی احکامی که مغفول مانده، مباحث روز و بصیرت‌بخشی و دشمن‌شناسی را مطرح کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات