۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۱۰۹۴۹۸
مبلغ حوزه علمیه:

جهاد تبلیغی تداوم انقلاب اسلامی را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر بزمان ایرانشهر گفت: جهاد تبلیغی نه تنها ابزاری برای پیشبرد اهداف اسلام است؛ بلکه تداوم انقلاب اسلامی را به دنبال دارد‌.
حجت الاسلام عيسي بزماني، رييس  اداره تبليغات اسلامي ايرانشهر و امام جمعه بزمان
حجت الاسلام عیسی بزمانی، امام جمعه شهر بزمان ایرانشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان اظهار داشت: جهاد تبلیغی از ضرورت‌های دین و نهضت پیامبر اسلام(ص) بوده به‌گونه‌ای که ائمه معصومین‌(ع) به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف اسلام از آن استفاده می‌کردند.

این مبلغ حوزه علمیه افزود: جهاد تبلیغی نه تنها ابزاری برای پیشبرد اهداف اسلام است، بلکه تداوم انقلاب اسلامی را به دنبال دارد.

امام جمعه بزمان‌ گفت: جهاد دارای جنبه‌های مختلفی است که به کارگیری هریک از آنها به شرایط جامعه بستگی دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ایرانشهر‌ خاطر‌نشان کرد: اکنون ابزار دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده، به گونه‌ای که از تهاجم نظامی به تهاجم فرهنگی روی آورده و دشمن تهاجم فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با تأکید بر این‌که جهاد فرهنگی یک تکلیف است که در راستای دفاع از ارزش‌های اسلامی قرار می‌گیرد، بیان داشت: با توجه به رویکرد دشمن، تبلیغ در مسائل مذهبی و تبیین احکام اسلامی نوعی جهاد محسوب می‌شود که در راستای مبارزه با اهداف شوم دشمن است‌.

حجت الاسلام بزمانی‌ با اشاره به این‌که‌ احیای ارزش‌های دین و آگاهی دادن به مردم نسبت به اهداف شوم دشمن، نوعی جهاد است، افزود: مقوله تبلیغ نوعی جهاد است که یکی از ارزش‌های دین مبین اسلام بوده و در صدر اسلام نمونه‌های آن دیده می‌شود.

وی‌ گفت: مبارزه با بدحجابی یک نوع جهاد است که هنوز افرادی در جامعه هستند که ضرورت این‌گونه جهاد را درک نکرده‌اند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ایرانشهر‌ تصریح کرد: عدم احساس وظیفه نسبت به تبلیغ جهادی یکی از آسیب‌های این عرصه مهم بوده که فرد احساس وظیفه نمی‌کند و کار‌ بر روی زمین قرار می‌گیرد در نتیجه اهداف مورد نظر دین مبین اسلام بیان و تدوین نمی‌شود و به گوش افراد جامعه هم نمی‌رسد./940/ت302/س
ارسال نظرات