۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۰۹۶۰۸
امام جمعه بابل:

با مظاهر روزه‌خواری در ماه رمضان برخورد جدی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این که متأسفانه عده‌ای در ماه مبارک رمضان اقدام به روزه خواری می کنند، برخورد با این گونه افراد را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نباید نسبت به این ماه پرفیض و برکت حرمت شکنی شود.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه خداوند، نزول قرآن و از شریف‌ترین ماه‌ های سال دانست و گفت: در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود و بندگان بیشتر مشمول رحمت خداوند قرار می‌گیرند، گناهان آمرزیده و دعاها مستجاب می شود.

وی ماه مبارک رمضان را ماه خودسازى و تصفیه روح دانست و با بیان این که خداوند همه اسباب کار را در این ماه ‌‏براى پالایش روح و روان از آلودگى‏هاى گناه فراهم می کند، ادامه داد: خداوند با لطف و رحمت مخصوص‏خویش همه درها و راه‏ها را در راستاى تهذیب نفس و صفاى باطن و تکامل معنوى گشوده‏ است و فرصت‏بسیار خوبى براى انسان‏ها است تا در کنار این سفره بزرگ و متنوع رحمت‏الهى بنشینند و با انواع غذاهاى روحى، روح و روان خود را تقویت کنند.

امام جمعه بابل اظهار داشت: اسباب تهذیب نفس و خودسازى در ماه رمضان، تنها به روزه گرفتن نیست، بلکه تلاوت‏ آیات قرآن، دعاها و مناجات با خدا، اطعام و رسیدگى به مستمندان و محرومان، کسب‏صبر و مقاومت، یاد خدا و قیامت در ماه رمضان که از دستورهاى مستحبى آن است، هرکدام نقشى در خودسازى دارند، یکى از آنها که مى‏توان گفت نقش بسیار مهمى درخودسازى دارد، و ماه رمضان بهار آن مى‏باشد، دعا و مناجات است.

امام جمعه بابل با تأکید براین که فضای مساجد باید در ماه مبارک رمضان برای بهره مندی حداکثری مردم از برکات معنوی این ماه فراهم شود، تصریح کرد: مساجد بهترین پایگاه برای بهره مندی از معنویت ماه مبارک رمضان است.

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه عده ای در ماه مبارک رمضان اقدام به روزه خواری می کنند، برخورد با این گونه افراد را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نباید نسبت به این ماه پرفیض و برکت حرمت شکنی شود.

حجت الاسلام روحانی، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی دانست و افزود: انسان در این ماه در جهت مبارزه با نفس و وجود خود از اشتغال به امور روزمره مانند خوردن، آشامیدن و خوابیدن دست برداشته و به تقرب الهی دست می‌یابد.

امام جمعه بابل ادامه داد: مراقبت از روح و طلب استغفار از خداوند در این ماه ارزش بسیاری دارد چرا که موجب می‌شود انسان رنگ خدایی به خود گرفته و بتواند بر نفس خود غلبه کند.

وی، فضیلت و شرافت ماه رمضان را به سبب نزول قرآن کریم ذکر و اعلام کرد: خداوند متعال آیات نورانی و انسان‌ساز خود را به خاطر ظرفیت عظیم ماه رمضان، در این ماه بر وجود مبارک رسول خدا‌(ص) نازل کرد تا هدایت‌گر انسان‌ها باشد.

حجت الاسلام روحانی در ادامه با اشاره به فضیلت این ماه گفت: پیامبر‌(ص) در این باره می‌فرماید؛ ماه رجب ماه خدا است، شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است، بنابراین در این ماه باید فرصت را برای طلب استغفار و رحمت از سوی خداوند را غنیمت بشماریم.

امام جمعه بابل، زمان و مکان را در تربیت انسان‌ها مهم دانست و تاکید کرد: در تعالیم دینی اسلام مسجد به عنوان مکان مقدس و جایگاه تربیتی نقش محوری در تربیت انسان دارد و ماه رمضان نیز از حیث زمانی نقش به سزا و موثری در تربیت روحی انسان دارد.

وی، رویکرد خدامحوری در انسان ها را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: دوری از تعلقات دنیوی، کمک به همنوعان، حس نوع‌دوستی، پندپذیری و گوش فرا دادن به توصیه‌ها و سفارش‌های بزرگان دین از عوامل و ثمره‌های ماه رمضان هستند که موجب می‌شود بسیاری از بزه‌ها و آسیب‌های اجتماعی به شدت کاهش یابد./950/پ202/س
ارسال نظرات