۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۰۹۶۹۸
روز جمعه؛

هیات بلندپایه مصری با شماری از اعضای جامعه مدرسین دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ هیات بلندپایه کشور مصر با حضور در شهر مقدس قم با شماری از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کردند.
 هيئت سادات مصر   هيئت سادات مصر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هیات سیزده نفر عالی رتبه مصر که از روز پنج شنبه به شهر مقدس قم سفر کرده اند، روز جمعه با حضور در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با شماری از اعضای بلندپایه این نهاد برجسته حوزوی دیدار و گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش در این دیدار آیت الله عباس کعبی معاون جامعه و نظام و رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدغروی، حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، حجت الاسلام والمسلمین نکونام گلپایگانی، حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی از اعضای جامعه مدرسین و حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا مسؤول دفتر جامعه مدرسین و همچنین شماری دیگر از مسؤولان این نهاد برجسته حوزوی حضور داشتند.

حجت الاسلام محمد حسن زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه در این دیدار ضمن تشریح مشترکات دو کشور جمهوری اسلامی ایران و مصر به هیات عالی رتبه مصری خوش آمد گفت و تصریح کرد: اکثر میهمانان مصری از رؤسای سادات و نقبای این کشور هستند که به اهل بیت(ع) ارادت ویژه ای دارند.

میهمانان مصری نیز در این دیدار که صبح روز جمعه در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد ضمن معرفی خود به بیان دیدگاه های شان در خصوص تحولات منطقه و مسائل جهان اسلام پرداختند و از حضور در شهر مقدس قم و دیدار با علما و مراجع تقلید ابراز خرسندی کردند.

اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار همچنین به سؤالات هیات مصری پاسخ دادند و این گونه جلسات مشترک را در نزدیک تر شدن افکار و ایده های طرفین مؤثر عنوان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدغروی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به سؤالی در خصوص حکم ارتداد در دین مبین اسلام، ابرازداشت: مساله ارتداد و حکم آن در اسلام روشن است و فرقی بین مذاهب مختلف اسلامی نمی کند.

وی بیان داشت: لکن آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که شخص موقعی مرتد خواهد شد که ضروریات و بدیهیات دین را منکر شود و بسیاری از موارد دیگر اگر ثابت نشود که مساله ضروری دین است، انکار آن موجب ارتداد نمی شود.اگر انکار به گونه ای نباشد که به انکار رسالت و الوهیت برگردد حکم ارتداد را نمی توان در مورد شخص اجرا کرد، این نظر مشهور فقهای امامیه است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: البته اگر شرایطی پیش بیاید که اسلام زیر سؤال رود به عنوان اهم و مهم می توان حکم کرد که این حکم اصلا اجرا نشود.اما در اینکه انکار ضروری دین به ارتداد منجر می شود شکی نیست.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: با توجه به خیزش امت اسلام اگر دین اسلام و معارف اهل بیت(ع) به خوبی تبلیغ و تبیین شود و مساعدت های لازم از سوی افراد متمکن صورت گیرد، برخی از جوانان جذب سایر ادیان نخواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین غروی آموزه ها و معارف اهل بیت و اسلام را غنی و جامع توصیف و تصریح کرد: اگر مبانی دینی و آموزه های اهل بیت و اسلام به درستی تبیین شود همه به سوی آن گرایش پیدا می کنند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: کسانی که متدین هستند و از امکانات مادی برخوردارند باید سرمایه گذاری لازم را برای جذب جوانان داشته باشند و در این عرصه کوتاهی نکنند. کمک کردن به جوانان مسلمان به ویژه توجه به وضع معیشتی آنان نقش مهمی در جذب آنان دارد و باید به این مساله توجه کافی صورت گیرد

گفتنی است، هیات بلندپایه مصری روز گذشته نیز با حضور در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار کردند و همچنین با اعضای دفتر مجمع جهانی اهل بیت(ع) قم به گفت وگو نشستند.

دیدار با آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی عضو جامعه مدرسین و عضو مجلس خبرگان رهبری از دیگر برنامه های هیات مصری در سفر به شهر مقدس قم بود که ظهر جمعه انجام شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات