۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۰۹۷۶۸
با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه؛

پنجمین دوره فرهنگی آموزشی اعتصام برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ پنجمین دوره فرهنگی آموزشی اعتصام با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و با هدف مبارزه با جنگ نرم در استان خوزستان برگزار می شود.
پنجمین دوره فرهنگی آموزشی اعتصام برگزار می شود
مهدی ابوماهیگیر، رییس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، از برگزاری پنجمین دوره فرهنگی آموزشی اعتصام با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و در راستای ارتقاء سطح بینش فکری و فرهنگی دانش آموزان و با هدف مبارزه با جنگ نرم دشمنان، خبرداد.

وی، با بیان این که این دوره در دو بخش مقدماتی و تکمیلی و به مدت سه هفته برگزار می شود، اذعان داشت: دوره مقدماتی از 15 مرداد ماه در دزفول آغاز و دوره تکمیلی به در طول یک هفته در شهر مقدس قم انجام خواهد شد.

رییس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دزفول، تصریح کرد: دوره فرهنگی آموزشی اعتصام که در سال های گذشته نیز با استقبال کم نظیر دانش آموزان به ویژه اعضای انجمن های اسلامی مدارس همراه بوده امسال نیز با هدف غنی سازی اوقات فراغت و تقویت مبانی اندیشه دینی جوانان اجرا می گردد.

وی با اشاره به جلسات آموزشی پنجمین دوره از طرح اعتصام گفت: کلاس های اصول عقاید، حکومت دینی و ولایت فقیه، جریان شناسی فکری و فرهنگی، آشنایی با برخی جریانات انحرافی و پاسخ به شبهات، مهدویت، علائم ظهور و انتظار، تبیین جنگ نرم و آشنایی با جریان تقابل تاریخی حق و باطل از مهمترین مطالب آموزشی در این دوره می باشد.

این مقام مسؤول، به هجمه های فرهنگی غرب اشاره کرد و ابراز داشت: القای تفکرات غربی از سوی استکبار به جوانان و نوجوان سبب شده تا مسؤولان مربوطه در این شهر به فکر راه اندازی این طرح بیافتند و براین اساس محور اصلی این طرح را نخبه پروری و مقابله با جنگ نرم دشمن قرار دهند.


ابوماهیگیر با تأکید بر توجه بیشتر و تحول در حوزه فرهگی تربیتی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: عدالت آموزشی و فرهنگی اقتضا می کند همه دانش آموزان به خصوص اقشار محروم تحت پوشش برنامه های اوقات فراغت و تصمیمات کلان فرهنگی قرار گیرند.

این مقام مسؤول با اشاره به زمان ثبت نام در این دوره و با بیان این که داوطلب باید در سال تحصیلی 90 ـ 89 دانش آموز مقطع متوسطه، دانشجو و یا طلبه باشد، ابراز داشت: ثبت نام در پنجمین دوره فرهنگی ـ آموزشی اعتصام از اول مرداد آغاز شده و علاقه مندان جهت شرکت در این دوره تا تاریخ دهم مرداد ماه می توانند به آدرس دفتر اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان دزفول واقع در خیابان انقلاب جنب دفتر امام جمعه این شهرستان مراجعه کنند.

لازم به ذکر است، در پایان طرح اعتصام، آزمون پایانی برگزار و گواهی پایان دوره برای کسانی که نمره لازم را کسب کرده اند، صادر خواهد شد.

گفتنی است، علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 2247614ـ0641 تماس و یا به پایگاه اینترنتی اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی دزفول به نشانی www.ayandehsaz.com مراجعه نمایند./9464/پ202/ص


ارسال نظرات