۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۱۰۹۸۵۳
امام جمعه بابل:

تبیین مسأله ولایت فقیه از موضوعات تبلیغی روحانیان باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با اشاره به نقش تأثیر‌گذار مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان‌ گفت: مبلغان در این ماه با برکت افزون بر بیان مسائل دینی به تبیین دقیق مسأله ولایت فقیه و رهبری جامعه اسلامی بپردازند.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل، روز گذشته در گردهمایی مبلغان این شهرستان که در حوزه علمیه خاتم الانبیای بابل برگزار شد با تبریک فرا رسیدن ماه قرآن، با اشاره به این که ماه خودسازی و زمینه رسیدن به کمالات است، تصریح کرد: انسان با قصد قربت و انجام فرایض به کمالات والا خواهد رسید.

امام جمعه بابل تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و ماه خودشناسی، خودسازی، ماه تحول، ماه تقدیر و ماه ذکر و دعا، ماه احساس مسؤولیت اجتماعی و ماه تبلیغ و رساندن پیام خدا و سیراب کردن تشنگان، کامل معرفت و معنویت از زلال فرهنگ قرآنی و معرفت ربانی است.

حجت الاسلام روحانی در ادامه سخنان خود با بیان این که تلاوت‏ آیات قرآن، دعاها و مناجات با خدا، اطعام و رسیدگى به مستمندان و محرومان، یاد خدا و قیامت در ماه رمضان نقش مهمی در خودسازى دارند، گفت: مبلغان دینی باید با برگزاری این گونه مراسم در سطح مساجد حسینیه ها مردم را برکات معنوی آن بیشتر آشنا کنند.

وی با تأکید براین که فضای مساجد باید در ماه مبارک رمضان برای بهره مندی حداکثری مردم از برکات معنوی این ماه فراهم شود، تصریح کرد: مساجد بهترین پایگاه برای بهره مندی از معنویت ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: مراقبت از روح و طلب استغفار از خداوند در این ماه ارزش بسیاری دارد چرا که موجب می‌شود انسان رنگ خدایی به خود گرفته و بتواند بر نفس خود غلبه کند.

امام جمعه بابل در ادامه سخنان خود به نقش مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با بیان این که مبلغان باید ارتباط خود با نسل جوان در این ماه مبارک را تقویت کنند، خاطرنشان کرد: تقویت این ارتباط سبب تعمیق باورهای دینی در نوجوانان و جوانان خواهد شد.

وی با اشاره به این که مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان افزون بر بیان مسائل احکام و مباحث دینی به موضوعات روز جامعه و جهان اسلام نیز بپردازند، تصریح کرد: تبیین موضوع ولایت و رهبری در جامعه باید به صورت جدی مورد توجه مبلغان قرار گیرد.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت هستند، افزود: مبلغان دینی باید با ارتباط چهره به چهره با اقشار مختلف مردم این توطئه دشمن را خنثی کنند.

امام جمعه بابل، بیان احکام با زبانی شیوا و گویا از سوی یک مبلغ دینی را ضروری دانست و تصریح کرد: یک مبلغ باید از بیان مسائل ضعیف و یا ثقیل پرهیز کند و تناسب درک و فهم مخاطب خود به بیان سخنرانی بپردازد.

حجت الاسلام روحانی در بخش پایانی سخنان خود پرداختن به فریضه دینی زکات در مناطق استقرار روحانیان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان باید مردم را با این مسأله مهم دینی آشنا سازند و آنها را در جهت پرداخت به موقع زکات تشویق کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات