۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۹۱۱
از سوی مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران؛

فعالیت مبلغان در طرح سالم‌سازی دریای مازندران تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، فعالیت های تبلیغی مبلغان در طرح سالم سازی سواحل دریا را تشریح کرد.
اعزام مبلغ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز درجمع خبرنگاران، مهم‌ترین فعالیت‌های تبلیغی مبلغان اعزامی به طرح سالم‌سازی سوحل دریای مازندران که از ابتدای تابستان تا امروز انجام شد، را تشریح کرد.

وی با اشاره به شرایط توریستی استان و حضور سالانه 15 میلیون گردشگر در استان‌ گفت: رعایت شئونات اسلامی در سواحل دریاه به ویژه در ماه مبارک رمضان یک ضرورت مهم است که باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام شکریان به جمله‌ای از امام خمینی‌(ره) مبنی بر این‌که مگر مازندرانی‌ها می‌گذارند تا در حاشیه دریا مانند سابق باشد اشاره کرد و افزود: این سخن امام راحل تکلیف مردم، مسؤولان به ویژه نیروی انتظامی در خصوص فرهنگ‌سازی مناسب و اشاعه فرهنگ دینی و جلوگیری از ترویج فرهنگ ابتذال و بی بندو‌باری و همچنین استفاده صحیح از این موهبت الهی را مشخص کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به عضویت این اداره کل در طرح سالم‌سازی دریا، از اجرای دو طرح ساحل امید و ساحل انتظار در سواحل دریای مازندران خبر داد وگفت: این طرح‌ها با همکاری مبلغان و طلاب حوزه های علمیه با برگزاری برنامه های دینی و فرهنگی همراه بوده است.

حجت الاسلام شکریان، ارائه مشاوره به خانواده‌ها، پاسخگویی به شبهات دینی و سؤ‌الات شرعی را از دیگر برنامه‌های اجرا شده از سوی مبلغان اعزامی به سواحل دریای مازندران اعلام کرد و ادامه داد: خوشبختانه این برنامه‌ها با استقبال خوبی مسافران نیز روبه‌رو شد.

وی همچنین به برگزاری مسابقات قرآنی و برنامه‌های متنوع فرهنگی از سوی مبلغان مستقر در سواحل دریای مازندران اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته طرح دریا در مازندران متولی مشخصی نداشت که خوشبختانه با بر عهده گرفتن طرح سالم سازی دریا از سوی استانداری مازندران اقدامات خوبی در جهت ترویج فرهنگ اسلامی در سواحل اجرا شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، برگزاری نماز جماعت، پخش فیلم، نشست‌های دینی و برپایی غرفه نقاشی برای کودکان را از ‌دیگر برنامه‌های اجرا شده از سوی مبلغان دینی اعزام شده به سواحل دریای مازندران اعلام کرد.

وی با اشاره به این که برپایی 160 پایگاه طرح سالم‌سازی دریا در سواحل دریای مازندران، از حضور سازمان تبلیغات اسلامی در سی مورد از این پایگاه‌ها خبر داد و افزود: افزون براین مبلغان دینی اعزامی در 26 پایگاه مستقر در سواحل دریای استان حضوری فعال داشته و به برگزاری برنامه‌های دینی و فرهنگی پرداختند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، حفظ حرمت این ماه پر برکت را از سوی مسافران و گردشگران تابستانی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: به منظور رعایت احکام دینی، شئونات اسلامی و اخلاقی و حفظ حرمت این ماه مبارک، طرح سالم‌سازی دریا تا پایان ماه رمضان تعطیل خواهد بود و از دهم شهریور این طرح آغاز خواهد شد./950/پ202/س
ارسال نظرات