۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۰۹۹۱۶
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

امام جماعت مظهر جاذبه مردم به مسجد باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که روحانی یک مسجد باید با فصاحت سخن بگوید و خوش اخلاقی را پیشه خود کند تا مردم را به مسجد جذب کند، گفت: امام جماعت باید مظهر جاذبه مردم به مسجد باشد.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در گردهمایی هیأت امنای مساجد شهرستان رشت، مساجد را مهم‌ترین پایگاه حفظ و حراست از انقلاب و نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: هیأت امنای مساجد باید در جهت تقویت مراکز فرهنگی و ارزش‌های اسلامی و دینی بیشتر تلاش کنند.

وی با اشاره به ارکان سه گانه امام جماعت، هیأت امنا و مردم در مسجد اظهار داشت: این ارکان سه گانه باید با وحدت و همدلی زمینه حضور هر چه بیشتر مردم به خصوص جوانان و نوجوانان را در مراسم عبادی و اجرای برنامه‌های فرهنگی فراهم کنند.

دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان افزود: هیأت امنا‌ی مساجد باید در همه امور مسجد هوشیار باشند و قبل از این‌که مردم و جوانان ازمسجد رانده شوند به مشکلات مسجد رسیدگی کنند و در اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان در مساجد اهتمام بیشتری داشته باشند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که روحانی امام جماعت مسجد در هدف‌گذاری برنامه‌های دینی و فرهنگی مساجد نقش مؤثر وبسیار مهمی برعهده دارد، افزود: برنامه‌هایی که در سطح مساجد برگزار می شود باید با محوریت روحانی امام جماعت باشد.

حجت الاسلام گلمیرزاده، حضور یک روحانی در سطح مساجد را ضروری دانست و با بیان این که استقامت هر مسجدی بر عهده امام جماعت است، ادامه داد: امام جماعت هر مسجدی باید وظیفه خود را به روشنی بشناسد و در همان جهت گام بردارد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که با بیان این که ائمه جماعات مساجد باید با برنامه‌ریزی مناسب جهت برگزاری برنامه‌‌های متنوع دینی و فرهنگی زمینه جذب بیشتر جوانان به سمت مسجد را فراهم کنند، ادامه داد: ارتباط مناسب و تنگاتنگ با نوجوانان و جوانان می‌تواند سبب حضور بیشتر آنها در مساجد شود.

مسؤول دبیر‌خانه ستاد رسیدگی به امور مساجد استان بیان داشت: برای جذب نوجوانان و جوانان باید راهکارهای جذب جوانان و هدایت آنان را به مساجد شناسایی و بر اساس آن برنامه‌ریزی شده تا رفته رفته زمینه‌های حضور فعال‌تر جوانان در مساجد فراهم شود.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که ‌یکی از مهم‌ترین نقش‌ مسجد در زمان رسول خاتم(ص) این بود که آن حضرت مقدمات فکری و بسیج عمومی مسلمانان را به منظور جهاد با کفار در آنجا تدارک می‌دیدند، ادامه داد: مسجد در طول تاریخ مهم‌ترین پایگاه برای پیوند میان مردم و رهبری بود.

وی با اشاره به این که یک روحانی زمانی در مدیریت مسجد موفق است که از قرآن و عترت کمک بگیرد و آن ها را آیینه کارش قرار دهد، گفت: دارا بودن برخی ویژگی های خاص برای یک روحانی امام جماعت ضروری است.

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به این که یک روحانی امام جماعت باید براساس نیازهای زمان در مسجد سخنرانی و آن را مدیریت کند، گفت: این روحانی باید استعدادها را شناخته، نیازهای محل را شناسایی کند، آن‌ها را در مسجد مطرح و خود پی گیر رفع این نیازها باشد.

وی با اشاره به این که روحانی یک مسجد باید با فصاحت سخن بگوید و خوش اخلاقی را پیشه خود کند تا مردم را به مسجد جذب کند، گفت: امام جماعت باید مظهر جاذبه مردم به مسجد باشد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که امام جماعت یک مسجد باید برای اداره امور مسجد خودجوش گام برداشته و به رسالتش عمل کند، تصریح کرد: روحانی مسجدی موفق است که همیشه در خدمت مردم باشد و مردم بتوانند بی‌پرده با او حرف بزنند و همه نوع مشکلات خود را با وی در میان بگذارند و او را محرم رازشان بدانند./950/پ202/س
  
ارسال نظرات