۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۱۰۹۹۲۳
استاندارقم:

نیروی انتظامی در برخورد با اراذل و روزه خواران مماشات نکند

خبرگزاری رسا ـ استاندارقم با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان گفت: از نیروی انتظامی می خواهم که در این ماه در برخورد با اراذل و اوباش و هتاکان و روزه خواران به هیچ وجه مماشات نکند و تلاش کند که فضای معنوی شهر مقدس قم مخدوش نشود.
موسي پور استاندار قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسین موسی پور استاندارقم شب گذشته در سومین جلسه شورای اداری استان حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و افزود: رمضان ماه رهایی از هوا و هوس و ماه رحمت و رضوان و غفران و جبران است.

وی بخشی از خطبه شعبانیه پیامبر را خواند و ادامه داد: هیچ عبادتی در حال خواب مورد قبول نیست و تنها روزه دار است که خوابش هم عبادت محسوب می شود و خداوند هیچ عبادتی را از آن خود نخوانده ولی در مورد روزه فرمود الصوم لی.

استاندارقم از تمام نقش آفرینان و دست اندرکاران مراسمات دهه مهدویت تقدیر کرد و گفت: در مقایسه با سالهای گذشته و با توجه به بضاعت استان، شاهد مراسمات و برنامه های خوبی بودیم. ولی باید سعی کرد از ظرفیت ها و توان مردم در این مراسمات بیش از پیش استفاده کنیم.

حجت الاسلام موسی پور با بیان اینکه اعتبارات سال 90 ابلاغ شده است تصریح کرد: حدود 40 میلیارد تومان تخصیص بوجه داده شده است و همچنین مجموع اعتبارات ابلاغی در سفر مقام معظم رهبری 400 میلیارد تومان می باشد. تک تک مدیران باید در جذب این اعتبارات تلاش کنند و همه توان خود را بگذارند تا در سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب بتوانیم گزارشی درخور ایشان و مردم ولایت مدار قم ارائه دهیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به هفته دولت گفت: مدیران و مسؤولان دستگاههای اجرایی سعی کنند تا کارها و خدمات به نحو شایسته ای به مردم ارائه شود و طوری اطلاع رسانی شود که حجم و سنگینی پروژه ها و ارزش آنها برای مردم ملموس شود. این موجب دلگرمی و رضایت مردم از مسؤولان می شود.

استاندارقم از پیش بینی و برنامه ریزی برای تامین اقلام مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: لازم ستاد کنترل قیمت کالاها با دقت بیشتری در این ایام به کار خود مشغول باشند همچنین اصناف هم کنترل کنند که اجناس گران نباشد و بلکه سعی کنند ارزان تر از ماه های دیگر کالاها را به دست مردم برسانند.

وی افزود: از نیروی انتظامی می خواهم که در این ماه در برخورد با اراذل و اوباش و هتاکان و روزه خواران به هیچ وجه مماشات نکند وتلاش کند که فضای معنوی شهر مخدوش نشود.

حجت الاسلام موسی پور با اشاره به تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری در نام گذاری امسال گفت: امروز مهم ترین حربه استکبار در مبارزه با جمهوری اسلامی جنگ اقتصادی در کوتاه مدت و جنگ فرهنگی در دراز مدت است. وهرکس در این شرایط به جای مسائل اصلی به حواشی بپردازد خواه ناخواه جزو ستون پنجم دشمن خواهد بود.

استاندارقم ادامه داد: مقام معظم رهبری هدف و مسیر را نشان داده است همه باید با تلاش و همدلی و وحدت در این راه زیر سایه رهبر معظم انقلاب حرکت کنند.

وی اهمیت جهاد اقتصادی را کمتر از جنگ نظامی ندانسته و گفت: از مهم ترین سلاح های این نبرد اشتغال زایی است که در اولویت فعالیت های دولت قرار گرفته است. اشتغال زایی بیش از بودجه و امکانات به فکر و ایده و طرح و برنامه نیاز دارد.

حجت الاسلام موسی پور از تعیین هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: برنامه ریزی کنید و ببینید چه مشکلاتی را می توان با اعتبارات این صندوق حل کرد.

استاندار قم رعایت حقوق مردم و تسهیل کارها و سرکشی به نقاط محروم به صورت مستمر را به مدیران استان توصیه کرد و بیان داشت: بازرس هایی را برای کنترل فعالیت مدیران تعیین کرده ایم که به طور نامحسوس و به عنوان ارباب رجوع به مدیران بخش های مختلف مراجعه خواهند کرد.

وی نحوه برخورد با مردم ،مدت زمانی که مسئول صرف مردم می کند،پارتی بازی و عدم رسیدگی به امور مردم،حاکمیت ارزش های دینی در دستگاه اجرایی،انضباط اداری،پاسخگویی،برخورد با زد و بند ها در پروژه ها را از محور های مورد بررسی بازرسان نام برد و گفت: با مسئولینی که امتیاز کمی کسب کنند برخورد می کنیم و حتی تا عزل او پیش می رویم./928/پ202/ص
ارسال نظرات