۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۳۰
کد خبر: ۱۰۹۹۲۵
نماینده ولی فقیه در دانشگاه گیلان:

هویت انسانی در غرب به بن بست رسیده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه گیلان گفت: مردم در کشورهای غربی پس از تجربه بی هویت تحمیلی ناشی از آزادی های بی حد و حصر و فساد اخلاقی، به اسلام به عنوان یک مکتب هویت‌ساز روی آورده اند.
حجت الاسلام اسماعيل پور رضا، امام جمعه موقت رشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان، عصر دوشنبه در مراسم طرح ضیافت اندیشه ویژه استادان دانشگاه‌های استان با بیان این که هویت انسانی در غرب به بن بست رسیده است، گفت: مردم در کشورهای غربی پس از تجربه بی‌هویت تحمیلی ناشی از آزادی های بی حد و حصر و فساد اخلاقی، به اسلام به عنوان یک مکتب هویت‌ساز روی آورده اند.

وی با بیان این که جوامع غربی منکر حقیقت بدیهی و مطلق می‌شوند، افزود: زمینه‌های انسانی در حال حاضر در جوامع غربی به کفر تبدیل شده است.

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشوربا اشاره به این که علیرغم همه پیشرفت های صورت گرفته در دنیای غرب، اما آنها امروز دیگر قدرت تفکر را از دست داده اند، خاطرنشان کرد: شرایط دنیای غرب امروز در وضعیت بحرانی قرار دارد.

حجت الاسلام پور رضا در ادامه سخنان خود بی هویت کردن مردم را از برنامه های مهم جوامع غربی دانست و با بیان این که آنها در عرصه سینما تلاش های گسترده ای را علیه هویت اصیل اسلامی ما آغاز کرده اند، بیان داشت: تولید فیلم هایی با محتوای آخرالزمانی نشان دهنده تلاش سرمایه داران غرب برای مقابله با اسلام است.

وی با بیان این که دشمنان درصدد این هستند همه فیلم های تولیدی را به موضوع آخرالزمان و پیروزی یهودیت سوق دهند، ادامه داد: کاخ سفید اتاق فکر تولید این گونه فیلم ها است که به منظور مبارزه با اسلام ناب صورت می گیرد و دولتمردان آمریکایی به صورت جدی از تولید فیلم‌هایی با چنین محتوایی حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام پوررضا با اشاره به این که مردم در جوامع غربی در میان جریان بی هویتی که حاکمان آنها برایشان ایجاد کرده اند دچار گمراهی هستند، خاطرنشان کرد: آنها به دنبال اسلام نابی هستند که امروز در ایران وجود دارد.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان، توجه به هویت اسلامی، علمی و فلسفی و تاکید به تقوا و اخلاق در دانشگاه ها را راه مبارزه با توطئه دشمنان اسلا م دانست و بیان داشت: اگر دانشگاه های ما بر این اساس و محور گام بردارند همه تلاش های دشمنان اسلام در بی هویت کردن جوامع اسلامی بی نتیجه خواهد ماند.

وی با اشاره به این که امروز مردم در جوامع غربی از بحران هویت رنج می برند، ادامه داد: آنها در شرایط کنونی به دنبال احراز هویت خود هستند.

حجت الاسلام پوررضا در ادامه سخنان خود رسیدن به معرفت دینی در کنار معرفت علمی را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: معرفت علمی بدون معرفت دینی دچار نقصان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مسؤول طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه‌های گیلان نیز در این مراسم، اندیشه دینی را ضرورت هر جامعه ای دانست و با بیان این که این اندیشه قادر به پاسخگویی همه معضلات و مشکلات جامعه است، گفت: بهره‌گیری از این اندیشه می‌تواند جامعه را به سوی رشد و تعالی سوق دهد./950/پ202/س
ارسال نظرات