۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۹۹۹۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

روزه‌داری ‌راهکار‌ مهم معنوی برای کاهش معضلات اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، کاهش جرایم اجتماعی را از آثار اجتماعی روزه‌داری برشمرد و گفت: روزه‌داری به عنوان یک راهکاری مهم معنوی می‌تواند راه‌گشای دیگر معضلات اجتماعی باشد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
حجت الاسلام علی‌اکبر حاج عزیزخانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک آغاز ماه مبارک رمضان به اثرات معنوی روزه‌داری در جامعه اشاره کرد و با بیان این که همه برنامه‌های دین مبین اسلام، برای رسیدن انسان به خوشبختی و سعادت جاودانه تدوین شده است، افزود: این سعادت گستره‌ای به پهنای دنیا و آخرت دارد.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که روزه عبادتی است که در ره‌پویی بشر به سوی کمال و تعالی نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: این فریضه مهم الهی برای رستگاری انسان و رهایی او از قید تن و توجه او به افق های سعادت همواره مورد توجه قرار گرفته است.

حاجی عزیزخانی با بیان این که انسان غرق شده در مسائل دنیوی در یک اردوی معنوی یک ماهه، رهایی از بند تن و زدودن ناپاکی‌ها از دل را با هم تجربه می‌کند، ادامه داد: تمرین غلبه بر خواهش‌های دل و چشیدن لذت آسمانی شدن از ویژگی‌های حضور در این ماه مبارک است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، معنویت را نیاز اساسی انسان دانست و با بیان این که این نیاز مهم در ماه مبارک بیشتر حاصل می شود، افزود: باید از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را برای کسب توشه آخرت ببریم.

وی، تقوا را مهم‌ترین رهاورد روزه برشمرد و با بیان این که روزه‌داری زمینه رسیدن به گوهر پرارج تقوا را فراهم می‌کند، گفت: هدف از وجوب روزه، تربیت معنوی انسان و فراهم‌کردن رسیدن او به پارسایی است.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی با بیان این که انسان با روزه‌داری از همه ضروریات بدن صرف نظر خواهد کرد و درهای تقوا و مقاومت در برابر شهوت ها به روی شخص باز می شود، گفت: روزه داری فرصتی را برای خود‌سازی درون و زدودن ناپاکی ها فراهم می کند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که روزه زمینه رسیدن انسان به آرامش را فراهم می کند، ادامه داد: شخص با روزه داری به آرامش قلبی می رسد و در پرتو روزه داری، دل از هوی و هوس بریده و در دامن یاری که مبدأ و معدن آرامش است، پناه می گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که روزه داری زمینه نزدیکی فرد با خداوند متعال را فراهم خواهد کرد، گفت: همین مسأله سبب دل کندن او از بند و زنجیرهای دنیوی می شود.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی همچنین به برخی از آثار اجتماعی روزه داری اشاره کرد و با بیان این که انجام این فریضه الهی ترویج فرهنگ دینی است، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان انسان بیشتر با مباحث و ارزش های دینی مأنوس تر است.

وی، کاهش جرایم اجتماعی را یکی دیگر از آثار اجتماعی روزه داری برشمرد و گفت: بر اساس آماری که از سوی مراجع مربوط اعلام می گردد، هر ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان میزان جرایم اجتماعی به میزان چشمگیری کاهش می یابد که ریشه آن را باید در گرایش افراد جامعه به معنویات و سلطه معنویت بر جامعه جستجو کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که روزه‌داری به عنوان یک راهکاری مهم معنوی می تواند راه گشای دیگر معضلات اجتماعی باشد، گفت: این مسأله نشان دهنده آن است که باید ترویج مباحث دینی در سطح جامعه می توان از افزایش جرم در سطح جامعه جلوگیری کرد./950/ت302/س
ارسال نظرات