۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۱۰۰۱۲
رمضان در فضای مجازی:

ویژه نامه ماه وصال منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه ماه وصال از سوی پایگاه اطلاع رسانی راسخون منتشر شد.
ماه وصال


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پایگاه اطلاع رسانی راسخون به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان ویژه نامه‌ای را با عنوان ماه وصال در فضای مجازی منتشر کرد.

این پایگاه دارای بخش‌های متنوعی همچون مقالات، بانک صوت و تصویر و امکانات گوشی همراه است که اقدام به انتشار دعای های ماه مبارک رمضان کرده است.

آداب ماه ضیافت الهی، دعای امام سجاد(ع) هنگام حلول ماه رمضان، فرصتی برای باهم بودن‌، رمضان فصل آمرزش، معناى برکت و مبارک، رمضان و جاذبه‌ها و دافعه‌های اجتماعی و سیاسی روزه و رمضان در آینه شعر فارسی عناوینی است که در بخش مقالات دیده می‌شود.
 
در مقاله ای با عنوان افول آسیب‌های اجتماعی می‌خوانیم: جامعه‌شناسان بر این باورند که با شروع ماه مبارک رمضان بخش عمده‌ای از جوانان با خود عهد می کنند گرد رفتار خلاف شرع و انسانیت نروند تا جایی که همین شیوه برای آن‌ها عادتی می‌شود که در ادامه و پس از ماه مبارک رمضان راه خیر و صلاح و انسان دوستی در پیش گیرند.

مجید ابهری جامعه شناس و استاد دانشگاه در این باره می گوید: با آغاز ماه مبارک رمضان ۲۵ درصد از آسیب های اجتماعی، تخلفات و جرایم در بین جوانان کاهش می یابد. وی دلیل آن را در ایمان و اعتقادات مذهبی و ذاتی جوانان می داند و تأکید می کند: ایمان در واقع تنها عامل درونی در بین افراد خلافکار است که میزان تخلفات را در میان آن ها به حداقل می رساند.
وی همچنین می گوید: در حال حاضر ۶۵ درصد ساختار جمعیتی کشور کمتر از ۳۰سال سن دارند که در مقایسه با دیگر کشورها، ایران چهارمین کشور جوان دنیا محسوب می شود.
ابهری همچنین می افزاید: با گسترش روز افزون آسیب های اجتماعی که به طور صعودی در پیش است، بسیجیان به عنوان نهاد مردمی، گسترده ترین شبکه را در جلوگیری از آسیب ها و کاهش جرم دریافت های اجتماعی خواهند داشت. وی کاهش جرم و آسیب های اجتماعی را رویکرد اجتناب ناپذیر جامعه امروزی می داند و می افزاید: سمیناری در این خصوص به تازگی برگزار شد که راهکارهایی نظیر اعتیاد نوین «قرص های شادی آور» فرار جوانان، کودکان کار و کودکان خیابانی را مورد توجه قرار داد.

نیروهای انتظامی نیز برگفته‌های جامعه شناسان صحه می گذارند و می گویند میزان ارتکاب جرم در ماه مبارک رمضان به طرز چشمگیری کاهش می یابد، اغلب فرماندهان انتظامی مراکز استان ها از کاهش جرایم در این ماه خبر می دهند تا جایی که بر این باورند این ماه فرصت مغتنمی است تا بتوانند فارغ از پی جویی متعدد خلاف کاری‌ها و انحرافات اخلاقی قدری هم به درون توجه کنند.

فرماندهی انتظامی استان چهار محال و بختیاری می گوید: جرایم اجتماعی این استان هر ساله در ماه مبارک رمضان به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

از دیگر ویژگی های این پایگاه، مقالات مرتبط است که هر روز از ماه رمضان دارای یک ویژه نامه است که در این ویژه نامه ها دعای هر روز ماه رمضان شرح و تفسیر شده است.

اخبار مربوط به ماه رمضان هم در این ویژه‌نامه قابل مشاهده است که علاقمندان می توانند مطالب جدیدی در مورد رویت هلال، عدم حجیت تقویم در تعیین اول ماه و برنامه های نمایشگاه قرآن را مشاهده کنند.

شرح و تفسیر دعای ابوحمزه ثمالی، ویژگی های شب های قدر، ترتیل و قرائت های زیبا از قاریان مطرح جهان، ادعیه ماه رمضان، دعای ابوحمزه ثمالی، دعای سحرهای ماه رمضان و .. از دیگر بخش هایی است که به صورت صوتی و تصویری در اختیار کابران قرار گرفته است.

علاقمندان می توانند ویژه نامه ماه وصال را در فضای مجازی به نشانی http://rasekhoon.net/article/show-36670.aspx مشاهده کنند . /909/پ203/ع

ارسال نظرات