۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۰۱۳۰
امام جمعه سراب:

غفلت از وجود معنوی شهدای انقلاب اسلامی، مایه خسران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب گفت: تا حق و باطل در جهان وجود دارد، فرهنگ شهادت همواره یار و یاریگر حق در برابر باطل خواهد بود.
تشييع شهيد گمنام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه سراب، شب گذشته در مراسم یادواره فصلی شهدای سراب گفت: شهدا با نثار جان خود در راه بقا و ادامه حیات حق در جامعه، سعادت ابدی برای خود به دست آوردند.

وی افزود: شهدا انسان‌های وارسته ای هستند که معامله معنوی با پروردگار خویش انجام داده و به فوزی عظیم دست یافته اند.

امام جمعه سراب با بیان برخی آیات و روایات درباره مقام و منزلت شهید اظهار داشت: خداوند در قرآن وعده حیات جاودانی به شهدا داده و طبق روایتی از رسول خدا در قیامت شهدا همراه با پیغمبران و علما به مقام رفیع شفاعت نائل می شوند.

وی ادامه داد: خداوند ملائک و فرشتگان را به استقبال شهدا می فرستد و بشارت رستگاری و سعادتمندی به شهدا داده می شود.

حجت الاسلام رشتبری با بیان این‌که مرگ در دیدگاه اولیای الهی معادل نابودی نیست، ابراز داشت: آنهائی که مرگ را معادل نابودی می دانند، در این دنیا معامله زیان‌بخشی انجام می‌دهند و همه چیز خود را به ازای هیچ از دست می دهند.

امام جمعه سراب اضافه کرد: شهدا با عمل خود نشان داده اند که مفهوم مرگ را به درستی درک کرده و مایه غبطه دنیویان شده اند.

سخنران مراسم یادواره شهدای سراب، گرامی داشت یاد و نام شهدا را وظیفه و رسالت حال حاضر مردم دانست و خاطرنشان کرد: اگر شهدا برای حفظ دین و عزت و شوکت مسلمین داشته‌های خود را در طبق اخلاص گذاشتند‌، امروز نیز ما باید از اهداف و آرمان‌های شهدا در حد توان خود مواظبت کنیم.

حجت الاسلام رشتبری از بازماندگان شهدا خواست تا با معرفی آثار، خاطرات، وصیت‌نامه‌ها و بیان اهدافی که شهدا در راه آن جان داده‌اند جامعه را از وجود معنوی شهدا بهره‌مند سازند.

امام جمعه سراب تصریح کرد: تا حق و باطل در جهان وجود دارد، فرهنگ شهادت همواره یار و یاریگر حق در برابر باطل خواهد بود.

گفتنی است مراسم یادواره فصلی شهدای سراب، شب گذشته از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران سراب و حضور پرشور مردم و خانواده‌های شهدا در مسجد امیرالمؤمنین(ع) سراب برگزار شد./949/پ202/س
ارسال نظرات