۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۱۰۲۱۵
عضو خبرگان رهبری:

حقوق بشر غربی چیزی جز استثمار نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: حقوق بشری که مدنظر دولتمردان غرب قرار دارد، چیزی جز استثمار ملت های مظلوم نیست.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در اجتماع مردم شهرستان مراغه در مسجد اعظم این شهر اظهار داشت: اگر امروز شاهد اشغالگری، حمله، تجاوز، استعمار و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم منطقه از سوی مدعیان حقوق بشر غرب هستیم، نباید تعجب کنیم چراکه مبانی حقوق بشر از دیدگاه غرب، چیزی جز استثمار ملت‌های مظلوم نیست.

وی با تأکید بر این‌که حقوق بشر غربی به دنبال گسترش اسلام آمریکایی و طالبانی در ممالک اسلامی است، گفت: حقوق بشری که با فرهنگ اهل بیت، وحدت مسلمانان، آموزه‌های نبوی و قرآنی فاصله داشته باشد، به دنبال عوام فریبی و سر دادن شعارای پوچ و بی محتوا در کشورهای اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که حقوق بشر اصلی در آموزه های دینی اسلام نهفته است، تصریح کرد: سران کشورهای عرب منطقه می توانند با برقراری و اجرای احکام الهی در سطوح مختلف حکومتی، حقوق بشر واقعی را در میان مردم خود اعمال کنند.

امام جمعه مراغه با بیان اینکه شعار حقوق بشر غرب با هدف سرپوش گذاشتن به اقدامات ضد بشری سر داده می شود، افزود: اگر دولتمردان غربی تنها به سفارشات مولای متقیان علی(ع) به مالک اشتر توجه و عمل کنند، محبوب ترین نزد ملت های خود خواهند بود، اما باید دانست که این مهم هیچ‌گاه محقق نخواهد شد چراکه با سیاست‌های توسعه‌طلبانه و اشغالگرانه غرب منافات دارد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود ماه مبارک رمضان را فرصتی برای خودسازی و تهذیب نفس و پالایش روح و روان از افکار شیطانی دانست و اظهار داشت: حقیقت ماه مبارک رمضان در امساک از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه تقرب به درگاه الهی با امید به آمرزش هدف اصلی از روزه‌داری در ماه صیام است./935/پ202/س
ارسال نظرات