۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۱۰۲۲۴
استاندار آذربایجان شرقی:

دولت خود را ملتزم به همفکری با حوزه و روحانیت می‌داند

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با روحانیان ممقان گفت: دولت خود را ملتزم به همفکری با حوزه و روحانیت در برنامه های اجرایی می داند.
احمد عليرضا بيگي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی امروز در دیدار با روحانیان، علما و مبلغان بخش ممقان از توابع شهرستان آذرشهر اظهار داشت: گاهی عنوان می شود که تبیین اهمیت طرح هدفمندی یارانه‌ها از سوی روحانیت، این شائبه‌ها را به وجود می آورد که روحانیت حامی دولت است و اگر دولت در اجرای طرح شکست بخورد، تبعات آن متوجه روحانیت خواهد بود.

وی ادامه داد: در جواب این عده باید تأکید کرد که در اجرای این طرح بحث دولت خاصی نیست؛ بلکه در اصل مسأله نظام اسلامی است، جایگاه و تعامل حوزه و روحانیت از دیدگاه دولت، ارتباط ایدئولوژیکی و مکتبی است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت خود را ملتزم به همفکری با حوزه و روحانیت در برنامه های اجرایی می داند، خاطرنشان کرد: همگان در سر سفره علمای مجاهد، شهدا و ایثارگران نشسته ایم، اگر توجه و عنایات رهبر فرزانه انقلاب و امام راحل نبود، از دولت خدمتگزار نیز خبری نبود.

بیگی با تأکید بر نقش روحانیان در تشریح اهمیت اجرای طرح هدفمند کردن یارانه اظهار داشت: انقلاب اسلامی تجلی عدالت‌خواهی و حق‌طلبی روحانیت در طول تاریخ بوده است، نقش خطیر حوزه‌های علمیه در بصیرت‌بخشی به عموم آحاد جامعه انکارناپذیر است.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین عامل دشمنی استکبار با روحانیت، بصیرت و روشنکری این قشر تاثیرگذار است، گفت: مهمترین رسالت امروز روحانیت تشریح اهمیت و ضرورت توجه به اصل مسلم ولایت مطلقه فقیه در جامعه است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: وجود با برکت مقام معظم رهبری در جریان حوادث و فتنه‌های پس از رحلت امام راحل به ویژه بعد از انتخابات 88 ثابت کرد که ولایت فقیه قابلیت هدایت کشور در سخت‌ترین شرایط را دارد.

وی با بیان این‌که تئوری اسلام برای مدیریت و حکومت‌داری با نظام‌های مادی و سکولار غرب همخوانی ندارد، افزود: آرمان‌های انقلاب اسلامی به حدی در دیگر ممالک نفوذ کرده که حتی در کشورهایی که حکومتی غیراسلامی دارند، موجی از عدالت‌خواهی و اسلام‌گرایی بپا خواسه است.

علیرضابیگی با بیان این‌که بیداری و خیزش مردم کشورهای اسلامی نشات گرفته از صدور آرمان های انقلاب اسلامی در طول 32 سال گذشته است، گفت: حاکم مصر تا چند ماه پیش یکی از حامیان و دوستان استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بود و در اثر فشار و بیداری مردم مسلمان به عنوان مهره سوخته از صحنه خارج شد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمام تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورهای منطقه ناشی از فرهنگ انقلاب اسلامی و حرکتهای بیداری مردم مسلمان کشورمان است.

همچنین امام جمعه ممقان در سخنانی خواستار رفع مشکلات و محرومیت ها در این منطقه از استان شد./935/پ202/س
ارسال نظرات