۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۱۰۲۷۱
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(4)؛

رسالت اصلی رسول نگهبانی از ارکان دین است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که درجه رسالت از نبوت والاتر است، اظهار داشت: آگاهی از عالم غیب و ارتباط با حضرت حق از درجه رسالت است ولی مأموریت اصلی و کلیدی رسول نگهبانی از ارکان دین است.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در چهارمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که از سیمای خوزستان ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان پخش می شود، به تبیین معنای نبوت و رسالت پرداخت و معنای نبوت را برابر با پیامبری دانست و گفت: نبوت یعنی این که شخص از عالم غیب باخبر باشد و آن را به سمع و نظر مردم برساند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که درجه رسالت از نبوت والاتر است، اظهار داشت: آگاهی از عالم غیب و ارتباط با حضرت حق از درجه رسالت است ولی مأموریت اصلی و کلیدی رسول نگهبانی از ارکان دین است.

وی با بیان این که ارتباط رسول با عالم غیب و خداوند بیشتر از نبی است، ابراز داشت: ارتباط نبی با عالم غیب از طریق الهام و رویاهای صادقه است ولی ارتباط رسول با خداوند در عالم بیداری از طریق نزول ملائکه و در عالم خواب براساس رویاهای صادقه و حقیقی است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، به معنای «محدث» اشاره کرد و بیان داشت: محدث به کسی گفته می شود که از اولیاء الله باشد و از جانب خداوند متعال علومی را کسب کند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) درباره «محدث»، اذعان داشت: در این روایت امام باقر(ع) می فرمایند « محدث کسی است که در عالم بیداری می شنود ولی فرشته را نمی بیند».

عضو مجلس خبرگان رهبری، به پیامبران الوالعزم اشاره و تصریح کرد: پیامبران الوالعزم و صاحبان شریعت دینی از حضرت نوح(ع) تا خاتم و اشرف پیامبران حضرت محمد بن عبدالله(ص) هستند که صاحبان عزم راسخ و فولادین بودند.

آیت الله موسوی جزایری، با بیان این که علوم مختلف و بشر روز به روز در حال تکامل است، اظهار داشت: تمام پیشرفت علوم و تکاملاتی که در دنیای امروزی نصیب بشر می شود از وجود با برکت پیامبراکرم(ص) است؛ چراکه حضرت رسول(ص) خاتم انبیاء و اشرف مخلوقات عالم است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر این که«انا مدینه العلم و علی بابها»، اظهار داشت: بالاترین شرط برای امامت جامعه علم و اعلمیت است که بدون شک و تردید در آن دوران حضرت علی(ع) اعلم و افضل تر از همه بودند که پیامبر این حدیث را نقل کرده اند.

وی، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: بیان این مطلب که پیامبر بدون وصیت درگذشت و مردم جمع شدند و ابوبکر را انتخاب کردند از پایه و اساس غلط و گزافه گویی است؛ چراکه با وجود افضل و اعلمی مانند حضرت علی(ع) انتخاب شخصی دیگری از سوی پیامبر به عنوان جانشین ساخته و پرداخته ذهن است./9461/پ202/ص
ارسال نظرات