۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۱۰۲۷۷
در آستانه روز خبرنگار؛

مراسم تجلیل از نخبگان مطبوعات خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ در آستانه روز خبرنگار، مراسم تجلیل از نخبگان مطبوعات خوزستان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار خواهد شد.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرگزاری رسا در خوزستان، در آستانه روز خبرنگار، برگزاری مراسم های تجلیل از نخبگان مطبوعات خوزستان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اعلام شد.

تجلیل از نخبگان مطبوعات خوزستان

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، بر استفاده کیفی و بهینه از فضیلت های این ماه و توجه به تاثیرات ماه مبارک رمضان در خودسازی، تربیت روح، جسم و دل انسان در محیط خانواده و محیط اجتماع تأکید کرد.

وی با اشاره به 17 مردادماه روز خبرنگار، با تبریک به خانواده مطبوعات و خبرنگاران، این روز را فرصت ارزنده برای تجلیل از زحمات و خدمات خالصانه این قشر عظیم فرهنگی، رسانه های جمعی، محلی و مکتوب در کشور و استان دانست و افزود: بی تردید رسانه های مکتوب، پل ارتباطی مردم و حکومت هستند.

این مقام مسؤول، با بیان این که مطبوعات زنده و پویا بهترین ابزار برای حکومت به شمار می آیند، اظهار داشت: دولت باید در تمامی جهات همچون مسائل سخت افزاری، نرم افزاری، حقوقی و خدمات بیمه ای توجه ویژه ای به خبرنگاران داشته باشد.

وی به تنوع دیدگاه های سیاسی در مطبوعات استان خوزستان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه به وضوح همدلی و همراهی رسانه ها در انعکاس رویدادها و مناسبت های نظام، مباحث سیاسی، اجتماعی و همچنین در طرح ملی هدفمندسازی یارانه ها دیده می شود که این امر جای تقدیر و تشکر فراوانی دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ادامه داد: امیدواریم مطبوعات و خبرگزاری های استان در سال جهاد اقتصادی نیز مانند سال های گذشته در راه انعکاس عملکرد اقتصادی نظام و دولت ایران، به صورت جهادی عمل کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان، با اشاره به برگزاری همه ساله جشن روز خبرنگار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور، اظهار داشت: در استان خوزستان نیز مراسم بزرگداشت روز خبرنگار به صورت شایسته ای در روز 16 مردادماه سال جاری، ساعت 18 در تالار گیت بوستان با حضور استاندار خوزستان، مسئوولان استانی، اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار می شود.

حجت الاسلام سپهر، با اشاره به تجلیل از نخبگان مطبوعات و خبرگزاری های استان در این روز، بیان نمود: در این مراسم از پیشکسوتان عرصه مطبوعات، خانواده های شهدا و خانواده های اصحاب فعال مطبوعات که اکنون در میان ما نیستند تجلیل خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این مراسم را قدردانی از خدمات اصحاب رسانه و مطبوعات عنوان کرد و افزود: متأسفانه از نظر مالی آنگونه که شایسته خبرنگاران است از آنها قدردانی نشده، اما هدف ما از برگزاری این جشن، آن است که به جامعه مطبوعات بگوییم وظیفه قدردانی و تقدیر از زحمات خالصانه آنان را فراموش نکرده ایم.

همایش روز خبرنگار در شوشتر برگزار می شود

حجت الاسلام علی فدیعمی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر، از برگزاری روز خبرنگار در 17 مرداد ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

وی به اهمیت خبر و خبرنگاری اشاره کرد و گفت: خبرسازانی که روحیه امید، نشاط و تلاش را در جامعه با اخبار سالم و انعکاس واقعیات ترویج می دهند، در واقع پیام مقام معظم رهبری پیرامون سال جهاد اقتصادی را درک کرده و سربازان واقعی خط مقدم جنگ نرم فرهنگی به حساب می آیند.

شایان ذکر است؛ همایش روز خبرنگار 17 مردادماه سال جاری ساعت نه و نیم شب در تالار فرهنگ شوشتر با اجرای برنامه های سخنرانی برگزار می شود.

یادآور می شود: در پایان این همایش با هدف ایجاد انگیزه در میان اصحاب رسانه در شوشتر و ترغیب و تشویق هر چه بیشتر فعالان این عرصه در بازتاب رویدادهای سطح این شهرستان، از فعالان عرصه خبر و خبرنگاری با اهدا لوح تقدیر و هدایای نفیسی، تجلیل شایسته ای به عمل می آید.

آیین بزرگداشت روز خبرنگار در بهبهان برگزار می شود

سید عبدالله حسینی منفرد، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان، از برپایی آیین بزرگداشت روز خبرنگار همزمان با شهادت شهید صارمی، با حضور مسؤولان نهادهای دولتی در محل تالار ارشاد شهرستان بهبهان خبرداد.

وی با تأکید بر لزوم گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از اهالی خبر و رسانه، بیان داشت: منتقل کردن اخبار صحیح و سالم، عدم دخالت شخصی در خبر و همچنین انعکاس واقعیات از مهمترین شاخص های خبرنگار نمونه است.

قابل ذکر است: مراسم تجلیل از خبرنگار و اصحاب رسانه با حضور مسؤولان روایط عمومی نهادهای اجرایی با هدف ایجاد بحث و بررسی، ارتباط خوب و تنگاتنگ میان دستگاه های اجرایی و خبرنگاران جهت انعکاس اخبار و رویدادهای فرهنگی و هنری ایجاد می شود.

برنامه های روز خبرنگار در اندیمشک اعلام شد

آقای کرامت میری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک، در جلسه ای با حضور روابط عمومی های نهاد های شهرستان اندیمشک، خبرنگاران را پل ارتباطی مردم و مسئولان دانست و افزود: خبرنگاران رسانه دیده بان ملت هستند.

این مقام مسؤول، با اشاره به رصد کردن فعالیت های مسؤولان و بازگویی آنها برای مردم از سوی خبرنگاران، ابراز داشت: این موضوع رشد، پیشرفت و توسعه کشور را در پی خواهد شد.

کرامت میری، در ادامه به دشواری های شغل خبرنگاری اشاره نمود و گفت: سالانه بسیاری از خبرنگاران در سطح جهان حین انجام ماموریت رسانه ای خود، مورد ضرب و شتم قرار می گیرند و یا در نهایت جانشان را از دست می دهند.

وی یاد و خاطره خبرنگار راستین شهید صارمی را گرامی داشت و تصریح کرد: خبرنگاران انقلاب اسلامی افراد راستین و صادقی هستند که بسیاری از آنها جانشان را فدای بیان حقایق جهان نموده اند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک، اذعان داشت: ارسال پیامک گرامیداشت روز خبرنگار برای عموم شهروندان، انتشار ویژه نامه روز خبرنگار به همت دانشگاه آزاد اسلامی اندیمشک، برگزاری مراسمی با حضور مسؤولان نهادها و تجلیل از خبرنگاران نمونه شهرستان و تبلیغات محیطی مناسب در سطح شهرستان از سوی این اداره به مناسبت روز خبرنگار از جمله برنامه های روز خبرنگار در شهرستان اندیمشک می باشد.

از خبرنگاران و فعالان مطبوعاتی لالی تجلیل می شود

ستار فاطمی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لالی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک 17مردادماه روز خبرنگار، اظهار داشت: دومین همایش تجلیل از خبرنگاران با هدف تقدیر از فعالان رسانه و رفع مشکلات آنان با حضور هنرمندان، هنردوستان و مسئوولان محلی برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لالی، خاطر نشان ساخت: در مراسم تجلیل از خبرنگاران از 7 نفر فعال مطبوعاتی و خبرنگار نمونه تقدیر به عمل می آید./9463/ت302/ص
ارسال نظرات