۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۱۰۲۸۰

همایش بین‌المللی مشروطیت در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه آزاداسلامی واحد تبریز از برگزاری ششمین همایش مشروطیت در سال آینده خبر داد.
همايش بزرگداشت انقلاب مشروطه در تبريز
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد تبریز، صادق ملکی در نشست تخصصی اساتید این دانشگاه با موضوع مشروطه پژوهی اظهار داشت: نهضت مشروطیت جایگاه ویژه‌ای در تاریخ سیاسی و معاصر ایران دارد و دارای درس‌ها و عبرت‌هایی است که به تعبیر حضرت امام(ره)کهنه شدنی و گذشتنی نیستند.

رییس دانشگاه آزاداسلامی تبریز در ادامه به برگزاری پنج دوره همایش مشروطه‌پژوهی با موضوعات مختلف در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: مبانی فقهی و حقوقی نهضت مشروطه، ادبیات مشروطه خواهی، مشروطه مشروعه، مشروطه خواهی و روشنگری در ایران از موضوعاتی هستند که در سمینارهای پیشین مورد بررسی و مداقه پژوهشگران، تاریخ شناسان و سایر محققان قرار گرفته‌اند.

ملکی هدف از برگزاری این همایش در سطح بین‌المللی را تبیین میزان تعامل بین رویدادهای مشروطه پژوهی و تأثیرگذاری و تأثیرپذیری این نهضت در داخل و خارج از کشور دانست و افزود: ششمین همایش مشروطه پژوهی با رویکرد مطبوعات مشروطه در طول دو روز برگزار می‌شود و ارائه مقاله، سخنرانی، اجرای پانل‌های علمی و تخصصی، برگزاری نمایشگاه عکس و اسناد و کتب مشروطه و بازدید از آثار و ابنیه تاریخی مشروطه برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده آن است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بررسی تطبیقی مشروطه خواهی ایرانیان و سایر ملل(وجوه اشتراک و افتراق)، تصویر مشروطه‌خواهی ایرانیان در مطبوعات خارجی و داخلی، مبانی نظری و زمینه‌های مشروطه‌خواهی در ایران و سایر کشورها را برخی از محورهای همایش بین‌المللی مشروطیت برشمرد.

گفتنی است، دبیرخانه دائمی مشروطه پژوهی با ابلاغیه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از سال85 در دانشگاه آزاداسلامی تبریز تأسیس شده و برگزاری پنج همایش ملی در کارنامه کاری این دبیرخانه ثبت و ضبط شده است./935/د103/س
ارسال نظرات